رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران :

قدرت نرم، مبنای پیدایش انقلاب اسلامی است

رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت: انقلاب اسلامی ایران همواره به دنبال این بوده که عدالت، استقلال و آزادی را به عنوان گمشده‌های بشریت جستجو کند و بر این اساس باید عنوان کرد مبنای انقلاب اسلامی قدرت نرم است.

قدرت نرم، مبنای پیدایش انقلاب اسلامی استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، عباس سلیمی رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در نشست انجمن اسلامی مهندسان خراسان رضوی گفت: مبنای پیدایش انقلاب اسلامی ایران قدرت نرم بوده است و باید عنوان کرد برخلاف نظر برخی صاحبنظران که تئوریسین‌های غربی را مبدع قدرت نرم عنوان می‌کنند، اما این مسئله صحیح نیست و انقلاب اسلامی مبدع این نظریه بوده است.

وی با بیان اینکه اساس و مبنای نظریه امام خمینی(ره) نیز مبتنی بر قدرت نرم است افزود: کانون اصلی قدرت نرم این است که انسان بتواند تحولی درونی در خود ایجاد کند تا به جایگاه واقعی انسانی خود ارتقاء پیدا کند و تنها در این صورت است که قدرت سخت پس زده می‌شود.

سلیمی با اشاره به اینکه در برهه وقوع و پیروزی انقلاب اسلامی ایران براساس تئوری قدرت نرم، کمتر کسی چنین تصوری داشت تصریح کرد: در آن برهه ریشه تمامی تحولات در قدرت سخت جستجو می‌شد حال آن که امام راحل اعتقادی بر این مبنا نداشتند.

رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران اظهار داشت: یکی از آفاتی که باید توجه داشت این است که در روند پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن چندان به مقوله قدرت نرم توجه نکردیم و از مسائلی مانند مهندسی فرهنگی نیز غفلت کرده‌ایم.

وی گفت: باید نگاه و رویکرد اصلی به جامعه، نگاه شناختی و مبتنی بر علم باشد و در این زمینه اتخاذ رویکرد فانتزی بعضا ممکن است فاجعه آفرین باشد. امروز دشمن درصدد است با استفاده از همین قدرت نرم دست به شبهه افکنی بزند و بسیاری از مبانی اعتقادی را با همین مبنای قدرت نرم زیر سوال ببرد.

انتهای پیام// ز. م


شبهه افکنی دشمن با استفاده از قدرت نرم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.