شفاف سازی برنامه های دستگاه‌های دولتی روی پرتال سایت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : تمام دستگاه‌های دولتی استان موظف هستند که برنامه‌ها و پیشرفت کارهایشان را به منظور شفاف سازی روی پرتال خود قرار دهند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در جشنواره "تجارب موفق مدیریتی از نگاه بهره‌وری" که امروز (۲۶ آذر) در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه برگزارشد، بابیان اینکه ایران کشوری پرهزینه است که تمام بخش‌های اداری آن غیربهره‌ورانه و گران اداره می‌شود، گفت : در شرایط کنونی ضرورت دارد در راستای اقتصاد مقاومتی، حضور در رقابت‌های بین المللی، جانمادن از اقتصاد دنیا و خدمت مطلوب به مردم، توجه و نگاه به بهره وری را در کشور بیشتر کنیم تا شاهد افزایش کیفیت و رضایت مردم از حوزه‌های گوناگون باشیم.

وی گفت : در برنامه‌های توسعه‌ای گذشته کشور سهم بهره وری در رشد اقتصادی کشور چندان نبوده، لذا در برنامه ششم توسعه عنوان شده که باید هشت درصد رشد اقتصادی داشته باشیم که عامل ۲.۸ درصد از این رشد یعنی ۳۵ درصد از کل رشد اقتصادی کشور باید توسط بهره وری، عقلانیت، فکر کردن و اصلاح چرخه امور باشد.

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه برلزوم توجه بیشتر به بهره وری در حوزه خدمات تاکید کرد و گفت: این مسئله در بخش دولتی که مدیران آن اعتبارگیر و هزینه‌ای هستند و کم‌تر به بهره وری توجه می‌کنند، باید بیشتر مورد تاکید قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مدیران دولتی ما معمولا مدیران ولخرجی هستند، از این باب که تلاشی برای صرفه جویی و کم کردن هزینه‌ها نمی‌کنند.

حاتمی در ادامه از برنامه‌های استانداری برای ارتقاء وضعیت بهره وری در استان گفت و عنوان کرد: در تلاشیم تا برای دستیابی به این هدف بهبود فضای کسب و کار، احیاء واحد‌های راکد تولیدی و جذب سرمایه گذار را داشته باشیم. درکنار این مسائل باید فضای استان را به سمت مثبت نگری و نه منفی پراکنی پیش ببریم.

وی تاخیر و بروکراسی اداری در ارائه خدمات به ارباب رجوع ادارات را نمونه‌ای از غیربهره ور بودن دستگاه‌های استان دانست و گفت: هیچ کس حق ندارد کار ارباب رجوع را به بهانه‌های واهی به تاخیر بیندازد، این کار علاوه براینکه غیرقانونی است، باعث بالا رفتن هزینه ادارات و کاهش رضایت مردم می‌شود.

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه همچنین برلزوم شفاف سازی فعالیت‌های ادارات و دستگاه‌های استان تاکید کرد و افزود: زمانی که دستگاهی ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه دریافت می‌کند، قطعا نباید بی برنامه باشد و یا اینکه برنامه‌های آن تنها در ذهن مدیرش باشد، بلکه بایدبه منظور شفاف سازی برنامه‌های خود را روی پرتال و یا سایت اداره قرار دهد.

وی در ادامه تاکید کرد: از سوی دیگر باید تلاش کنیم تا خدمات دستگاه‌های مختلف به مردم را به سمت خدمات موبایلی و "اینترنت بیس" پیش ببریم که این کار افزایش بهره وری و رضایت مردم را نیز در پی خواهد داشت.

حاتمی با بیان اینکه مقوله بهره وری یک اولویت برای مدیریت ارشد استان است، عنوان کرد: در این راستا به همه مدیران دستگاه‌های اجرایی و دولتی اعلام کرده ایم که باید با مردم شفاف و روراست باشند و پیشرفت کار‌های خود را برای آگاهی مردم روی پرتال خود قرار دهند و به سمت ارائه خدمات الکترونیکی بروند.

وی یادآورشد: با سازمان برنامه و بودجه درحال تدوین مدلی هستیم تا اختصاص بودجه به ادارات را براساس میزان بهره وری آن‌ها و توجه به موارد فوق قرار دهیم.

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: اگر هر سازمان در کرمانشاه سالی یک فرآیند خود را اصلاح کند، تاثیر بسزایی در فضای کسب و کار کرمانشاه خواهد داشت و کار ما را برای احیاء واحد‌های راکد، جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال راحت‌تر خواهد کرد .

 

 

انتهای پیام/د

حضور در رقابت‌های بین المللی، جانمادن از اقتصاد دنیا است

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، جلسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.