نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ؛

سیلوداران استان کرمانشاه به عنوان بازوان توانمند نظام و دولت

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت : سیلوداران استان کرمانشاه به عنوان بازوان توانمند نظام و دولت گامی بزرگ در جهت خودکفایی کشور در زنجیره تامین و نگهداری قوت غالب مردم و همچنین تولید اشتغال استان برداشته اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،در جلسه بررسی چالش‌ها، مشکلات و راهکار‌های انجمن سیلو داران استان کرمانشاه که با حضور حاج سید قاسم جاسمی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی و مستوفی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار گردید در ابتدا رحیمی مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۹ کشور، با بیان اینکه استان کرمانشاه با دارا بودن ۵۰ مرکز ذخیره سازی خصوصی به ظرفیت یک میلیون و یکصد و پنج هزار تن فضای ذخیره سازی استاندارد یکی از استان‌های پیشرو در این صنعت می‌باشد، گفت : میانگین خرید تضمینی گندم در استان کرمانشاه در چند سال اخیر بیش از ۶۴۰ هزار تن بوده است و این در حالیست که گندم مورد نیاز مصرفی مردم در حدود ۲۲۰ هزار تن می‌باشد و در نتیجه مازاد گندم مورد نیاز مصرف استان با برنامه حمل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به عنوان ذخیره استراتژیک، به سایر استان‌های کشور حمل می‌گردد.

وی گفت : با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در مجموعه سازمان جهاد کشاورزی استان و همکاری خوب کشاورزان خوشبختانه امسال شاهد پایین‌ترین درصد سن زدگی و افت مفید و غیر مفید در تمامی محموله‌های خریداری شده بوده ایم و این امر نوید بخش افزایش کیفیت آرد تولیدی استان می‌باشد.

مستوفی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اهمیت رعایت موازین بهداشتی در تولید گندم، آرد و نان به عنوان قوت غالب مردم، نظارت بر این بخش را بسیار سخت عنوان داشت و افزود: پروانه بهداشتی برای کلیه سیلو‌های استان کرمانشاه صادر گردیده و آموزش‌های لازم به مسئولین فنی سیلو‌ها داده شده است.

این مقام مسئول خاطر نشان ساخت: در بحث نگهداری گندم در سیلو‌های ذخیره سازی، باید دما و رطوبت توسط دوران و هوادهی بطور مرتب کنترل شود و در زمان خرید تضمینی نیز دقت شود که آلودگی وارد کندو‌های نگهداری گندم نشود و اعطا مجوز خرید تضمینی سال آینده منوط به رعایت تمامی اصول بهداشتی در نگهداری گندم می‌باشد.

سید قاسم جاسمی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ضمن استماع مشکلات و چالش‌های سیلوداران، با تقدیر از سیلو داران بخش خصوصی استان که همچنان پیشگام در عرصه نگهداری و محافظت از قوت غالب مردم مشغول فعالیت هستند، اظهار داشت: با توجه به قابلیت و پتانسیل بالایی که استان کرمانشاه در صنایع گندم و آرد دارد، خروج گندم از استان می‌بایستی به صورت آرد صورت پذیرد و این مسئله باید در دستور کار تمامی مسئولین ذیربط استانی باشد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به مشکلات موجود در اشتغالزایی استان و پیگیری‌های مسئولان و نمایندگان در راه ایجاد اشتغال برای جوانان این دیار، انجمن سیلو داران گام‌های موثری در این زمینه برداشته اند که جای تقدیر و تشکر دارد.

سید قاسم جاسمی همچنین رعایت تمامی ضوابط و مقررات را در اعطا مجوز جدید احداث سیلو خواستار شد و افزود: خوشبختانه استان کرمانشاه در حال حاضر هیچ کمبودی از لحاظ فضای ذخیره سازی ندارد و این استان پهناور توان ذخیره سازی بیش از یک میلیون و چهارصد هزار تن گندم را با آخرین تکنولوژی و تجهیزات روز دنیا دارد.

در پایان این جلسه مصوب گردید تمامی مشکلات سیلو داران استان کرمانشاه از طریق نمایندگان مجلس به مسئولین کشوری و وزارت جهاد کشاورزی انتقال یابد تا در کوتاهترین زمان، موانع سر راه این صنعت پویا مرتفع گردد .

 

 

انتهای پیام/د

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.