تجهیز بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد به دستگاه اکو کاردیو گرافی جدید

مدیر اداره شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت:بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد به دستگاه اکو کاردیوگرافی دوم تجهیز شد.

مرزنگ مدیراداره شبکه بهداشت و درمان مهاباددر گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: با هدف سهولت دسترسی انجام اعمال تشخیصی بیماری‌های قلبی و عروقی و ارائه خدمات تخصصی به بیماران، دستگاه اکو کاردیوگرافی دیجیتال جدید با پیگیری‌های صورت گرفته برای کلینیک تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد از طریق هیات امنای صرفه جویی وزارت بهداشت خریداری و تحویل بیمارستان شد.

وی افزود:خرید این دستگاه با اعتبار تقریبی ۱۰ میلیارد ریال از طریق هیات امنای صرفه جویی وزارت بهداشت صورت گرفته که ۸۰ درصد آن توسط وزارت بهداشت و ۲۰ درصد آن از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی ارومیه هزینه شده است.

وی ادامه داد: اکو کاردیوگرافی روشی است که با استفاده از امواج صوتی، ساختمان داخلی قلب به تصویر کشیده می‌شود و در حقیقت به عنوان استاندارد تشخیص بیماری‌های قلبی تلقی می‌شود. اکوکاردیوگراف تستی است که در آن با استفاده از امواج صوتی تصاویر متحرکی از قلب تشکیل می‌شود.

مرزنگ افزود: دستگاه اکو کاردیو گراف جدید دیجیتال جزو یکی از بهترین برند‌های دنیا می‌باشد که دارای دو پروب شامل تست قلبی و لیمر (شکم)، کالر داپلر، سه بعدی و امکان ذخیره سازی تصاویر بر روی لوح فشرده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد ضمن تشکر از از ریاست دانشگاه و نماینده شهرستان مهاباد افزود: در جریان سال جاری نیز با پیگیری‌های این عزیزان تجهیزات پزشکی زیادی از جمله دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس، دستگاه‌های ماموگرافی دیجیتال، دستگاه‌های سونوگرافی پرتابل و ونتیلاتور و تخت‌های بستری، دستگاه کلونوسکپ آندوسکپ جدید، ۲ دستگاه ماشین بیهوشی، ۶ دستگاه مانیتور علائم حیاتی برای بخش‌های ویژه، یک دستگاه ونتیلاتور پرتابل و ۱۰ تخت برای بخش‌های ویژه و بستری و پاراکلینیکی این مرکز خریداری و تحویل بیمارستان شده است.

انتهای پیام/ن

خرید دستگاه اکو کاردیوگرافی جدید برای بیمارستان مهاباد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.