سرپرست نمایندگی وزارت امور خارجه در یزد مطرح کرد؛

معرفی جاذبه‌های تفت برای جذب گردشگرباانعقادتفاهم نامه خواهرخواندگی

سرپرست نمایندگی وزارت امور خارجه در یزد گفت: معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های شهرستان تفت از طریق انعقاد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی، بستر همکاری‌های دوجانبه را فراهم و این شهرستان را بیش‌ازپیش به جهانیان می‌شناساند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز یزد؛ سعید شعبان، سرپرست نمایندگی وزارت امور خارجه در یزد در دیدار با فرماندار تفت از رایزنی با نمایندگی‌های این وزارتخانه در کشور‌های مختلف برای جذب گردشگر خبر داد و گفت: در حوزه فرهنگی، بحث خواهرخواندگی با شهر‌هایی از کشور‌های مختلف پیگیری می‌شود و از زمان افتتاح نمایندگی افزون بر ۲۰ تفاهم‌نامه خواهرخواندگی منعقدشده که از این تفاهم خواهرخواندگی در سطح شهرستان تفت نیز می‌توان استفاده کرد.

شعبان پیگیری مستمر برای تداوم این روند را جزو برنامه‌های نمایندگی وزارت امور خارجه در یزد عنوان کرد و افزود: با معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های شهرستان تفت از طریق انعقاد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی، بستر همکاری‌های دوجانبه فراهم و این شهرستان بیش‌ازپیش به جهانیان شناسانده می‌شود.

محمد محامدی فرماندار شهرستان تفت اظهار داشت: با توجه اینکه محور توسعه شهرستان تفت مقوله گردشگری است، مدیریت شهرستان تفت آمادگی دارد با شهر‌هایی که سنخیت بیشتری با شهر تفت دارد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی انعقاد نماید و در این زمینه هرگونه پیگیری که نیاز است انجام خواهد داد.

فرماندار شهرستان تفت نزدیک بودن به مرکز استان را ویژگی برجسته شهرستان تفت دانست و تصریح کرد: نزدیکی به یزد باعث جذب سرمایه‌گذاران خارجی خواهد بود، چون این نزدیک بودن باعث شده در اواخر هفته حدود ۲۰۰ هزار گردشگر در مناطق ییلاقی شهرستان و فضای سبز شهر تفت حضور پیدا کنند و ما باید از این پتانسیل نهایت استفاده را ببریم.

وی بیان کرد: با بررسی‌های کارشناسی مشخص‌شده در صورت سرمایه‌گذاری در ساخت مراکز تفریحی و گردشگری در شهرستان، استقبال ازاین‌گونه مراکز بسیار خوب خواهد بود.

محامدی افزود: فرمانداری شهرستان تفت آمادگی هرگونه همکاری با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را دارد و امیدواریم با انعقاد خواهرخواندگی با شهر‌های کشور‌های مختلف زمینه سرمایه‌گذاری بیشتری در شهرستان به وجود آید.


انتهای پیام/ ا

جذب گردشگر با انعقاد تفاهم نامه خواهرخواندگی تفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.