۶۵ درصد از روستا‌های قزوین اینترنت پرسرعت دارند

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: ۶۵ درصد از روستا‌های استان اینترنت پرسرعت دارند که پیش بینی می‌شود تا پایان امسال هه روستا‌ها از این خدمات بهره‌مند شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ علی فرخ زاد معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: ۶۵ درصد از روستا‌های استان دارای اینترنت پرسرعت هستند و با تحت پوشش قرار گرفتن ۳۰ درصد از روستا‌ها در سال جاری تقریبا همه روستا‌های استان تحت پوشش این شبکه قرار می‌گیرند.

فرخ زاد اضافه کرد: با توجه به اینکه زیر ساخت‌های ارائه اینترنت پرسرعت در ۵۴۵ روستای استان فراهم شده است، اما استقبال برای استفاده از این امکانات در روستا‌ها در حد مطلوب نیست که باید با فرهنگسازی و آموزش روستاییان را برای استفاده از این امکانات ترغیب کرد.

وی ادامه داد: همه روستا‌های بالای ۵ خانوار استان دارای ارتباط هستند و استان در زمینه ارتباط دهی به روستا‌ها و مناطق کمتر توسعه یافته، از جایگاه هشتم کشوری برخوردار است.

معاون عمرانی استاندار گفت: همچنین ۹۰ درصد روستا‌های استان اینترنت همراه دارند و از این میان ۱۱۹ روستا و همه شهر‌های استان تحت پوشش تلفن همراه نسل سوم و چهارم هستند.

معاون عمرانی استاندار، راه اندازی سایت تلفن همراه نسل سوم در روستا‌های خشکچال، زرآباد، وربن، اوان، رادکان، خوزنین و کلج را بخشی از اقدامات انجام شده سال اخیر در مناطق گردشگری دانست.

فرخ زاد گفت: ۹۵ درصد این مناطق تحت پوشش تلفن همراه، ۴۰ درصد تحت پوشش اینترنت نسل ۳ و ۴ و ۵۱ درصد نیز در برنامه توسعه سال جاری قرار دارند.

معاون عمرانی استاندار با بیان اینکه شاخص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان قزوین بالاتر از میانگین کشور است گفت: استان قزوین با ارتقا ۵ پله‌ای شاخص IDI، دارای رتبه یازدهم و بالاتراز سطح میانگین کشوری قرار دارد.

انتهای پیام/

شاخص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات قزوین بالاتر از میانگین کشوری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار