امضای تفاهم نامه همکاری بین اداره کل استاندارد و دانشگاه علوم پزشکی ‌اردبیل

چهارمین تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل استاندارد و دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل امضا شد.

امضای تفاهم نامه همکاری بین اداره کل استاندارد و دانشگاه علوم پزشکی ‌اردبیل

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،هاشم علایی، مدیرکل استاندارد اردبیل ‌صبح امروز در جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری اداره کل استاندارد با دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل اظهار داشت: به منظور گسترش همکاری‌های علمی پژوهشی مشترک با دانشگاه‌ها ودستگاه‌های اجرایی، چهارمین تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل استاندارد و دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل امضا شد.

وی تصریح کرد 700 مورد استاندارد در کشور در زمینه خدمات پرستاری تدوین شده است که می‌تواند در روند کاری دانشگاه علوم پزشکی از آن استفاده کنیم.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل با اشاره به مصوبه  صد و هفتمین شورای عالی استاندارد و ابلاغیه معاون رئیس جمهور مبنی بر ایجاد دفاتر استانداردسازی در دانشگاه‌ها بیان کرد:  هدف از ایجاد این دفاتر،  استفاده از توان علمی و پژوهشی  دستگاه‌های اجرایی، مشارکت در تدوین استانداردهای بین‌المللی، نوآوری و در نهایت تعامل موثر در تدوین استانداردهای ملی است.

علایی گفت: امیدواریم  بر اساس این تفاهم‌نامه سومین دفتر استانداردسازی در دانشگاه علوم پزشکی در  استان ایجاد شود چرا که در سال‌های گذشته  دفاتر استانداردسازی  در دانشگاه محقق اردبیلی و دانشگاه آزاد واحد اردبیل ایجاد شده است.  

وی افزود: اداره کل استاندارد خواستار سوق دادن پایان‌نامه‌های دانشجویان تحصیلات عالی به سمت تولید و صنعت  به منظور افزایش سطح کیفی محصولات تولیدی  استان در راستای صادارت به بازارهای  بین‌المللی و منطقه‌ای  است.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل با اشاره به اهمیت تفاهم‌نامه بین اداره کل استاندارد و دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: با توجه به بند 24 سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری که به صراحت به  وظیفه سازمان ملی استاندارد ایران اشاره شده و خواستار افزایش پوشش استاندارد برای تمامی محصولات داخلی و ترویج آن بوده است، استانداردسازی کالاها و خدمات تولید شده  با عنایت  به این بند با همکاری دانشگاهیان و اساتید مجرب در این زمینه می‌تواند محقق شود.

علایی گفت: امیدواریم با تعامل بیشتر با دانشگاه علوم پزشکی، محصولات دانش بنیان را با استفاده از نخبگان دانشگاهی به مرحله تولید و ساخت برسانیم و پایان نامه‌های دانشجویان را در راستای تولید کالا و خدمات با کیفیت و استاندارد سوق دهیم.

انتهای پیام/ع

امضای تفاهم نامه همکاری

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.