جمع آوری ۹ میلیارد تومان زکات در مازندران

۹ میلیارد تومان زکات از ابتدای امسال تاکنون در مازندران جمع آوری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رضا نوروزی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران در جلسه شورای زکات با بیان اینکه ۹ میلیارد تومان زکات از ابتدای امسال تاکنون در مازندران جمع آوری شده است، گفت: ۷ میلیارد تومان زکات جمع آوری شده برای کمک به محرومان  در بخش‌های درمان، مسکن، معیشت و جهیزیه هزینه شده و ۲ میلیارد تومان در بخش عمرانی  مانند ساخت مسجد، حسینیه، جاده، پل هزینه شده است.

وی با بیان اینکه همه تلاش کمیته امداد خدمت به محرومان و نیازمندان است، زکات جمع آوری شده از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های این نهاد ترویج فرهنگ زکات است، گفت: امسال مردمی شدن زکات باعث رشد بیشتر  آن شده است.

نوروزی با اشاره به مشارکت همه نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی در ترویج فرهنگ زکات افزود: به دلیل اهمیت زکات پیشنهاد می‌شود، فرمانداران هر سه ماه یکبار شورای عالی زکات را برگزار کنند و  دهیاران هم همکاری بیشتری با کمیته امداد داشته باشند.

 وی گفت: زکات جمع آوری شده در هر روستا زیرنظر امداد برای نیازمندان همان روستا هزینه می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران افزود: یکی از شاخص‌های اصلی جامعه اسلامی، ترویج  واجبات و مستحبات است که باعث رشد و تعالی جامعه می‌شود.

انتهای پیام/ م

افزایش پرداخت زکات در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار