صالحی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان:

SPV به گفته مقامات اروپایی در حال نهایی شدن است/ امیدواریم تا پایان سال میلادی، بسته پیشنهادی اروپا اجرایی شود/۱۶ آذر امسال با سال‌های گذشته متفاوت است

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: بر اساس وعده ای که اروپایی ها داده اند، امیدوار هستیم تا پایان سال میلادی جاری، بسته پیشنهادی اروپا اجرایی شود.


SPV به گفته مقامات اروپایی در حال نهایی شدن است/ امیدواریم تا پایان سال میلادی، بسته پیشنهادی اروپا اجرایی شودبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان درباره تعلل اروپایی‌ها برای اجرای سازوکار مالی برای حفظ برجام، گفت: اروپایی ها مدتی است متعهد شده اند تا برای جبران خلا به وجود آمده در برجام، مکانیسمی را ایجاد کنند تا بهره مندی ایران از شرایط اقتصادی برجام محقق بشود.

وی افزود: یکی از طرح‌های آنها مطرح کردن spv بوده است که این پیشنهاد به گفته مقامات اروپایی در حال نهایی شدن است، از آنجا که ایجاد اجماع میان 27 کشور عضو اتحادیه اروپا کار آسانی نیست، اروپایی ها اعلام کرده اند تمام تلاش خود را برای به سرانجام رسیدن این پیشنهاد انجام خواهند داد. بر اساس وعده ای که اروپایی ها داده اند، امیدوار هستیم تا پایان سال میلادی جاری، بسته پیشنهادی اروپا اجرایی شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: بر اساس خبری که اخیرا دریافت کرده ام و کمیسیونر اروپا نیز بر آن تاکید داشت، از این پس قرار است تمامی معاملات نفتی اتحادیه اروپا با کشورهای دیگر که حجمی بالغ بر 300 میلیارد یورو را در بر می گیرد، از این پس فقط با یورو انجام شده و دلار کنار گذاشته شود تا پیش از این اتحادیه اروپا 85 درصد از هزینه نفت خریداری شده از دیگر کشورها را به شکل دلار پرداخت می کرده که با این مکانیسم، از این پس تمامی هزینه ها با یورو پرداخت خواهد شد.

صالحی تاکید کرد: اگر این مکانیسم محقق شود، دلار به عنوان واحد پولی جهانی در انزوا قرار خواهد گرفت و آمریکا از شرایط یکه تازی خود در استفاده از دلار جدا خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه اگر بسته پیشنهادی اروپا انتظارات ایران را برآورده نکند چه تصمیمی از سوی دولت اتخاذ خواهد شد گفت: بسته پیشنهادی اروپا با مشاورت همکارانمان در ایران تدوین می‌شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پایان در پاسخ به سوال دیگری به تمایز 16 آذر امسال با توجه به بدعهدی‌های آمریکا با سال‌های گذشته اشاره و اظهار کرد: مردم ایران باید مقاومت، استقامت، وحدت، هوشیاری، هوشمندی و درایت را در مقابل بدعهدی های آمریکا در برجام نشان دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
دلتان را به آن خوش نکنید لطفا ، اروپایی ها اگر می خواستند به وعده هایشان عمل کنند وضعیت دیگری داشتیم .
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۳:۰۱ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
بله بعداز سال میلادی جدید. همه چیز درست میشود. بله مطمئن باشیم گرانی و تورم از بین میرود و ارزانی میاید. بی کاری جوانان درست میشود . اروپا یعنی بابا نوئل میادو به به گل و بلبل
Iran (Islamic Republic of)
حمزه
۲۲:۳۱ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
قراربود قبل از ۱۳ ابان اجرایی بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
آخرسالم که میرن تعطیلات کریسمس وبعدازتعطیلاتم باز روز از نو و سال از نو و برجام از نو و زیاده خواهی از نو ومعطلی از نو و وقت کشی از نو وبهانه از نو و....روزی ازنو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
از برجام خارج شید این خواسته مردم از شماست
Iran (Islamic Republic of)
بهمن
۲۱:۲۰ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
ما امیدمان به خدا است.
Iran (Islamic Republic of)
افشین
۱۸:۵۳ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
تا کی وعده پس کی نوبت به عمل میرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
چند سال دیگه باید بگذره تا متوجه بشیم باید دست از دیگران بشوییم . اگه تولید کننده خوبی باشیم نیازی به اروپا نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
اروپا به وعده هاش عمل نمیکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
اروپایی ها عجله ای ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
مطمئن باش تا اونوقت هم انجام نخواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
تا کی باید امیدوار بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۵ آذر ۱۳۹۷
فقط وعده و وعید هست
آخرین اخبار