مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد:

افزایش طول بزرگراه‌های اردبیل در بودجه سال ۹۸/ تامین اعتبار قیر برای توسعه راه‌های روستایی گرمی و خلخال

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در جلسه هفته اخیر در تهران مقرر شد که در بودجه سال ۹۸برای افزایش طول بزرگراه‌های پرترافیک استان و تامین قیر مورد نیاز برای شهرستان‌های گرمی و خلخال و نیز مطالبات پیمانکاری اعتبارات لازم اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به اینکه به طول بزرگراه‌های استان اردبیل باید ۶۵۰ کیلومتر افزوده شود، اظهار کرد: طی جلسه‌ای که در هفته اخیر با مهندس امینی و مهندس یعقوبی در تهران داشتیم، در خصوص بودجه سال ۹۸ برای استان قول‌هایی داده و موضوعاتی مقرر شد.

وی افزود: به بزرگراه‌های استان اردبیل باید ۶۵۰ کیلومتر افزوده شود و بخشی از آن شامل محور اردبیل به سرچم است با حدود ۱۸۰ کیلومتر و نیز تکمیل محور اردبیل- مشکین‌شهر که حدود ۴۵ و ۵۰ کیلومترش به اتمام رسیده است و حدود ۶۰ و ۷۰ کیلومتر آن باقی مانده است این محور نیز باید به بزرگراه تبدیل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: اردبیل به سراب و اردبیل به آستارا محورهای دیگری هستند که باید به بزرگراه تبدیل شوند؛ چون ترافیک این دو محور بسیار سنگین است و واضحا جاده‌ها تحمل این حجم از ترافیک را ندارند.

حیدری افزود: در جلسات اخیر وزارتخانه قول‌های مساعدی در خصوص اعتبارات داده شد و این اعتبارات نسبت به سال گذشته برای پروژه‌های ما نه تنها کاهش نداشت؛ بلکه دارای افزایش هم بود، در حالی که بودجه سال ۹۸ ، ۱۰ درصد نسبت به سال ۹۷ کاهش دارد.

وی با اشاره به وضعیت اعتباری پروژه‌های راه روستایی نیز توضیح داد: در استان ما حدود ۱۵۰ کیلومتر راه روستایی بالای ۵۰ خانوار باقی مانده و یک سری مطالبات هم به پیمانکاران داریم که بالای ۵۰ میلیارد تومان است و در این باره اقدامات اولیه انجام شده و خوشبختانه این موضوع را وزارتخانه به صحن مجلس برده و قرار است بودجه مناسب برای توسعه راه‌های روستایی مصوب شود که در این صورت مشکلات راه روستایی استان حل خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به تخصیص قیر برای پروژه‌های راه‌های روستایی به استان نیز گفت: در خصوص اعتبارات قیر به راه روستایی نیز صحبت شد و در جاهایی که نیاز بود؛ مانند شهرستان‌های گرمی و خلخال که اعتبارشان از شاخص کشوری و استانی پایین‌تر است، آقای امینی قول دادند که شاخص استانی و کشوری قیر مورد نیاز پروژه‌های اجرایی استان تامین شود.

انتهای پیام/ح

650 کیلومتر به بزرگراه های استان اردبیل افزوده شود

برچسب ها: بزرگراه ، اعتبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.