قرار گرفتن بیش از ۵۴ میلیون برزیلی در زیر خط فقر

اداره آمار برزیل با اشاره به شدیدترین رکود فعالیت های اقتصادی این کشور در یک سال گذشته، از افزایش دو میلیونی فقرا خبر داد.

قرار گرفتن بیش از ۵۴ میلیون برزیلی در زیر خط فقربه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، اداره آمار برزیل با اشاره به شدیدترین رکود فعالیت های اقتصادی  در یک سال گذشته، از افزایش دو میلیونی فقرا در این کشورخبر داد.

بر این اساس، کارشناسان موسسه جغرافیا و آمار برزیل اعلام کردند جمعیت فقیر کشور از 52 میلیون و 800 هزار نفر در سال 2016 به 54 میلیون و 800 هزار نفر در سال گذشته افزایش یافته است. براساس گزارش ها، 26.5 درصد جمعیت برزیل اکنون زیر خط فقر به سر می برند.

مناطق شمال شرقی برزیل تحت تاثیر اوضاع اقتصادی و تولیدی شمال این کشور فقیرترین مناطق برزیل به شمار می روند. براساس شاخص های استاندارد بانک جهانی از فقر، درآمد روزانه کمتر از 5.50 دلار زیرخط فقر توصیف می شود. شمار شهروندان برزیلی با جمعیت 7.7درصدی که با درآمد کمتر از 1.90 دلار در روز در فقر شدید زندگی می کنند از 13.5میلیون نفر در 2016 به 15.2 میلیون نفر در سال گذشته میلادی افزایش یافته اند.

برزیل، پرجمعیت ترین کشور آمریکای لاتین با 208 میلیون سکنه، تحت تاثیر وخیم ترین رکود بین سال های 2014 تا 2016 قرار گرفته است. این کشور در سال گذشته روند رشد را از سرگرفت اما دیری نپایید که دوباره با رکود مواجه شد.

موسسه جغرافیا و آمار برزیل در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد بین سال های 2014 و 2016 شمار بیکاران کشور از 6.9 به 12.5 درصد افزایش یافته است. براساس تازه ترین آمارهای اکتبر امسال آمار بیکاری برزیل به 11.7 درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکای لاتین ، فقر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار