اتوبوسی برای روبان قرمزها

اتوبوس روبان‌قرمز، طرح جدیدی است که همزمان با هفته اطلاع رسانی بیماری ایدز، به همت شهرداری منطقه ثامن مشهد، راه اندازی شده است.

اتوبوسی برای روبان قرمزهابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  رهنمایی معاون‌خدمات و محیط‌زیست شهری شهرداری منطقه ثامن گفت: این اتوبوس توسط شهرداری منطقه ثامن و با همکاری سازمان اتوبوس رانی مشهد تهیه شده است و قرار است در مدت ۱۳ روز در نقاط مختلف شهر مشهد بچرخد و از شهروندان داوطلب آزمایش ایدز بگیرد.

وی افزود: مرکز بهداشت ثامن در اجرای این طرح همکاری داشته است و ۳ کارشناس این مرکز در اتوبوس مستقر هستند. آموزش با هدف آگاهی از بیماری ایدز از طریق ارائه بروشور و آموزش‌های چهره‌به‌چهره بخشی از کار این کارشناسان است.

معاون شهردار منطقه ثامن گفت: آزمایش ایدز به صورت رایگان در این اتوبوس انجام می‌شود و نتیجه آن ۲۰ دقیقه بعد به صورت محرمانه به داوطلب آزمایش اعلام می‌شود.

رهنمایی افزود: این اتوبوس هر روز در یک منطقه از شهر مشهد مستقر می‌شود و شهروندان می‌توانند برای گرفتن خدمات رایگان با موضوع بیماری ایدز از ساعت ۹ صبح تا ۸ شب به کارشناسان آن مراجعه کنند.


وی گفت: این اتوبوس قرار است تا ۲۱ آذر در سطح شهر فعال باشد، که در همین مدت روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر برای گرفتن مشاوره و انجام آزمایش به آن مراجعه کرده‌اند.

انتهای پیام//م.م

 

اطلاع رسانی در زمینه بیماری ایدز در مشهد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.