مقابله ارتش سوریه با نفوذ تروریست‌ها به حومه حماه/ بازگشت ۱۴۰۰ سوری به خانه‌هایشان

نیرو‌های ارتش سوریه با نفوذ تروریست‌ها به مراکز نظامی حومه شمالی حماه مقابله و شماری از آنان را به هلاکت رساندند.

مقابله ارتش سوریه با نفوذ تروریست‌ها به حومه حماه/ بازگشت ۱۴۰۰ سوری به خانه هایشانبه گزارش حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری سانا، نیرو‌های ارتش سوریه در اطراف روستای شلیوط در حومه شمالی حماه تحرکات شماری از تروریست‌ها که قصد نفوذ به این روستا را داشتند مورد هدف قرار دادند و شماری از آنان را به هلاکت رساندند. شماری از تروریست‌ها نیز به سوی مخفیگاه‌های خود فرار کردند.

در ادلب نیز نیرو‌های دیده‌بانی ارتش سوریه تحرکات تروریست‌ها را در باغ‌های الزیتون در جنوب اللطامنه که قصد نفوذ به مراکز نظامی را داشتند رصد کرده و آن‌های را با سلاح‌های سبک هدف قرار دادند.

گروه‌های تروریستی همواره توافقنامه منطقه عاری از سلاح ادلب را نقض می‌کنند و تلاش می‌کنند به مراکز نظامی حومه شمالی حماه نفوذ کنند.

در حومه شمالی حمص نیز ارتش سوریه پس از پاکسازی روستای کفرلا‌ها شماری سلاح و فشنگ کشف کردند.

از سوی دیگر، مرکز گذرگاه مرزی نصیب از بازگشت ۱۴۳۹ شهروند سوری طی یک هفته گذشته از اردن به سوریه خبر داد.

مازن غندور، رئیس مرکز مهاجرت در گذرگاه مرز نصیب اعلام کرد: با اعطای تسهیلات به شهروندان سوری طی یک هفته گذشته ۱۴۳۹ شهروند سوری که به علت حضور تروریست‌ها در کشورشان به اردن پناه برده بودند، هم اکنون و پس از برقراری امنیت و ثبات به خانه‌های خود در سوریه بازگشتند.

وی افزود: از زمان افتتاح این گذرگاه در اکتبر ۲۰۱۸ تاکنون حدود ۴۲۰۰ مهاجر سوریه با دریافت گذرنامه موقت از سفارت سوریه در اردن به کشور خود بازگشتند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار