ایدز قابل پیشگیری و کنترل است

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از قابل کنترل و پیشگیری بودن بیماری ایدز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  دکتر ایرج نظری، رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بیماری ایدز قابل پیشگیری و کنترل است و نباید وحشت در سطح جامعه ایجاد شود.

وی افزود: در جوامع پرخطر لازم است با افراد شناسایی نشده شرایط به گونه ای فراهم شود که افراد بیماربدون هیچ دغدغه آزمایش انجام دهند.

علی حسین حسین زاده، معاون سیاسی، اجتماعی استاندار خوزستان بیان داشت: تعداد زیادی از مبتلایان به ایدز از بیماری خود اطلاعی ندارند و مشکلات فرهنگی در خصوص این بیماری وجود دارد و البته قبح آن تا حدی کاهش یافته است.

وی افزود: امکانات و منابع دانشگاه علوم پزشکی محدود است و دستگاه های دیگر نیز باید در حد وظیفه خود یاری رسانی کنند که البته کمتر پای کار هستند و ایجاد هماهنگی بین دستگاه های مختلف و فعال کردن نهادهای غیر دولتی و اطلاع رسانی صحیح و شفاف برای ارتقای سطح بهداشت جامعه لازم است.

حسین زاده عنوان کرد: برنامه چهارم مبارزه با ایدز در پایان سال 94 به دستگاه ها ابلاغ شد که از جمله اهداف این است که 90 درصد بیماریابی تا 2 سال دیگر انجام شود و 90 درصد افراد شناسایی شده زیر درمان قرار گیرند.

معاون سیاسی، اجتماعی استاندار خوزستان در پایان گفت: بر اساس آمار کشوری 30 تا 35 درصد بیماریابی در کشور محقق شده و البته فاصله زیادی تا هدف وجود دارد.

انتهای پیام/م

کنترل بیماری ایدز در جامعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.