مقام ارشد کمیسیون انتخابات حین دریافت رشوه بازداشت شد

سرپرست ریاست عملیاتی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در حین دریافت رشوه بازداشت شد.

مقام ارشد کمیسیون انتخابات حین دریافت رشوه بازداشت شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس گزارشات تائید نشده، می رساند، عبیدالله نیازی، سرپرست ریاست عملیاتی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در حین دریافت رشوه بازداشت شده است.

بر اساس این گزارش، وی در‌ جریان یک معامله صد هزار دالری توسط ‌امنیت‌ ملی دستگیر شده و در ریاست 62 امنیت ملی افغانستان زندانی است.

گفته می شود که نیازی از یک نامزد زن انتخابات پارلمانی در ازای پیروزی وی در انتخابات تقاضای پول می کند. خانم زیفنون صافی که یک طرف این معامله بوده است نیز با در جریان گذاشتن امنیت ملی، مبلغ صد هزار دالر پول تقاضا شده که از پیش شماره گیری  شده بود را در داخل منزل آقای نیازی به وی تسلیم نموده است؛ پس از اینکه خانم صافی از منزل سرپرست ریاست عملیاتی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان بیرون می شود، نیروهای امنیت ملی آقای نیازی را به همراه پول های نشانی شده بازداشت می نماید.

وی اقرار کرده  است که با چند تن از اعضای کمیسیون انتخابات در این پول شریک است.

یادآوری می کنیم که محمد موسی جناب، نماینده مردم بادغیس در مجلس افغانستان نیر چندی پیش در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان از معامله کرسی های مجلس این کشور خبر داد.

وی گفته بود: من اسناد و مدارک موثق دارم که کرسی های مجلس  در ازاری پرداخت پول معامله می شود؛ به من پیشنهاد کردند که در ازای صد هزار دالر کرسی مجلس بعدی را خریداری نمایم! در کابل چهارصد هزار دالر، ولایت های درجه 1 سیصد هزار دالر، ولایت های درجه 2 دویست هزار دالر و ولایت های درجه 3 صد هزار دالر و از خانم ها پنجاه هزار دالر برای راهیابی به مجلس بعدی گرفته می شود.

قابل ذکر است که انتخابات مجلس نمایندگان افغانستان در تاریخ 28 و 29 میزان/ مهر برگزار شد و تاکنون نتیجه ابتدایی بیش از 10 ولایت اعلام شده است. 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار