جشنواره نمایشگاه هفته گرامیداشت پژوهش و فناوری برگزار شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: هفته پژوهش فرصتی برای تمرکز بیشتر در امور مختلف پژوهش و فناوری است.

جشنواره نمایشگاه هفته گرامیداشت پژوهش و فناوری برگزار شدبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، نشست رسانه‌ای جشنواره نمایشگاه هفته گرامیداشت پژوهش و فناوری  خراسان رضوی با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مدیر کل برنامه ریزی نوسازی و تحول اداری استانداری خراسان رضوی  برگزار شد.

ملک نژاد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: اهداف هفته پژوهش شناسایی توانمندی‌های پژوهشی، شناسایی و معرفی پژوهشگران برتر، برقراری ارتباط بین مراکز صنعتی و تحقیقاتی و تولیدی و نهادینه کردن پژوهش در سطح جامعه است.

وی افزود: با حضور ۵۰ سازمان و دانشگاه دولتی و خصوصی و شرکت‌ها و همچنین ۲۵۰ زیر مجموعه، بیش از ۴۵۰ غرفه ایده و محصول رونمایی می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی اظهار داشت: افتتاحیه نمایشگاه دوشنبه ۱۲ اذر ساعت ۱۸ و اختتامیه ۱۵ آذر انجام می‌باشد.

ملک نژاد گفت: تفکر پژوهش و کارآفرینی باید در دانش اموزان نهادینه شود و تاکید داریم که نوجوانان و جوانان حتما حضور داشته باشند.

وی افزود: با وجود محدودیت‌هایی که داریم از طرح‌هایی که بتواند مشکلی از کشور را حل کند و در بازار جا داشته باشد چه در خود دانشگاه چه در خارج دانشگاه حمایت می‌کنیم.
 

شروع فعالیت ها در کمیته های مختلف علمی

اسماعیل خیرخواه معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و دبیر برگزاری نمایشگاه هفته گرامیداشت پژوهش و فناوری هم در این باره گفت: از دو ماه پیش فعالیت‌ها در کمیته‌های مختلف علمی و فن بازار شروع شده است.

وی افزود: وقتی برگزاری نمایشگاه به دانشگاه ازاد ابلاغ شد، تیمی در ۶ کمیسیون تشکیل دادیم: کمیته‌های برگزاری، همایش و سخنرانی ها، رویداد‌های پژوهشی و مسابقات، اطلاع رسانی، تور‌های پژوهشی و ارزیابی عملکرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد مشهد و دبیر برگزاری نمایشگاه هفته گرامیداشت پژوهش و فناوری ادامه داد: در کمیته برگزاری ۷۰ سازمان و دستگاه‌های اجرایی عضو هستند.

خیر خواه گفت: از برنامه‌های این نمایشگاه ۱۰ کارگاه ۲ نشست علمی، ۳ مسابقه، همایش اچ‌ای وی همزمان با روز جهانی ایدز در ۱۵ اذر و غربالگری رایگان را و تور‌های علمی برای دانش اموزان و دانشجویان را می‌توان نام برد.

وی افزود: در این نمایشگاه ۱۷ دانشگاه و موسسه اموزش عالی با زیر مجموعه ها، ۶ سازمان و دستگاه اجرایی، ۵ مرکز تحقیقاتی، ۱۴ شرکت، ۲ پارک علم و فناوری و فن بازار، ۱ شرکت سرمایه گذاری حضور دارند.

انتهای پیام // ف. ش
 

حمایت از طرح های ملی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.