رتبه اول اصفهان در بین تمام کلانشهرهای کشور از نظر تامین منابع

شهردار اصفهان گفت:امسال اصفهان در بین تمام کلانشهرهای کشور با اینکه از نظر تامین منابع خوب بوده، اما تنها ۶۰ درصد بودجه را محقق کرده و رتبه اول را به دست آورده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان در شصت و دومین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کلانشهرها  مراکز استان‌ها، اظهارکرد: آنچه امروز در کشور بیش از هر چیز دیگری نیاز داریم «امنیت» است، اما امنیت در کشور فقط با جلب رضایت مردم و رضایت مردم نیز با ارایه خدمات درست حاصل می‌شود.

وی با بیان اینکه امروزه حدود ۸۰ درصد جمعیت کشور شهرنشین است و خدمت رسانی به آنها تماما توسط شهرداری‌ها انجام می‌شود، افزود: این در حالی است که مشخص نیست چقدر از بودجه عمومی دولت به شهرداری‌ها اختصاص دارد، از این رو امیدوارم با حضور دکتر جمالی‌نژاد که خودشان شهردار بودند و با مسایل به خوبی آشنا هستند، پیگیری شود که چقدر از بودجه کشور برای جلب رضایت مردم در اختیار دستگاه بزرگ خدمات‌رسان قرار دارد.

شهردار اصفهان ادامه داد: نکته دوم اینکه دولت در حال حاضر از لحاظ درآمدی در وضعیتی قرار دارد که فکر می‌کنم وزارت کشور باید پیگیر پرداخت بدهی دولت به شهرداری‌ها باشد.

وی با بیان اینکه امسال اصفهان در بین تمام کلانشهرهای کشور با اینکه از نظر تامین منابع خوب بوده، اما تنها ۶۰ درصد بودجه را محقق کرده و رتبه اول را به دست آورده است، گفت: متأسفانه هزینه‌ها امروزه سه برابر شده و اگر بخواهیم سه هزار میلیارد تومان بودجه امسال شهرداری اصفهان را جذب کنیم نیاز به ۹ هزار میلیارد تومان داریم.

نوروزی تصریح کرد: در حال حاضر هزینه های حمل ونقل عمومی ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده و وقتی لایحه‌ای به شورای شهر ارسال می کنیم تا پول بیشتری در ازای ارایه خدمات دریافت کنیم،  با بخشنامه وزارت کشور مواجه می شویم که تاکید کرده بیش از ۱۰ درصد افزایش قیمت‌ها امکان پذیر نیست؛ به طور طبیعی منطقی نیست در حالی که هزینه ها ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده، نمی‌توانیم بیش از ۱۰ درصد عوارض را افزایش دهیم، بنابراین انتظار است سال آینده این اتفاق نیفتد.

وی با بیان اینکه ماده ۲۳ قانون مربوط به تخلفات راهنمایی و رانندگی می گوید جرایم دریافتی باید به شهرداری‌ها پرداخت شود، گفت: این در حالی است که در یکسال گذشته از ۱۰۰ میلیارد درآمد ناشی از اعمال جرایم رانندگی، تنها  ۵۰۰ میلیون معادل نیم درصد آن به شهرداری اصفهان پرداخت شده است و با این روال به راستی چطور می توانیم توسعه دهیم و سیستم‌ها را که دستگاه‌های مختلفی از آن استفاده می کنند را به روز کنیم؟

شهردار اصفهان تاکید کرد: یکی از نیازهای ضروری برای تخصیص ارزهای ۴۵۰۰ و ۸۵۰۰  موارد اورژانسی است، به راستی امروز در کشور چه چیزی مهمتر از آتش نشانی‌ها برای اقدامات اورژانسی وجود دارد؟، آیا قطار شهری یا اتوبوس‌ها اورژانسی و مهم نیست؛ بنابراین از مجلس و دولت انتظار داریم راهکاری انتخاب کنند تا ارزهای چهارهزار و پانصد و هشت هزار و پانصدی به شهرداری‌ها نیز اختصاص داده شود.

وی افزود: انتظار داریم تفاهم و هماهنگی بین وزارت صنعت و معدن با سازمان شهرداری‌ها یا وزارت کشور برای تولید یا واردات اتوبوس‌های برقی که نیاز به شبکه ندارد، انجام شود و می‌دانم اگر این اتفاق افتد در کلانشهرها میتوان از این فرصت به خوبی استفاده کرد.

 

انتهای پیام/م

 

حضور شهردار اصفهان در اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کلانشهرها مراکز استان‌ها

برچسب ها: شهرداری ، بودجه 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار