موگرینی: حمایت اروپا از روند صلح افغانستان گسترش می یابد

مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا از آمادگی اروپا برای گسترش حمایت از روند صلح افغانستان در پنج حوزه جدید خبر داد.

موگرینی: حمایت اروپا از روند صلح افغانستان گسترش می یابدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا از آمادگی اروپا برای گسترش حمایت از روند صلح افغانستان در پنج حوزه جدید خبر داد.

فدریکا موگرینی در کنفرانس سازمان ملل متحد درباره افغانستان که در شهر ژنو سوئیس برگزار می شود گفت: 'من به نمایندگی از کشورهای اروپایی در این کنفرانس حضور یافته ام و ماموریت من کمک به داشتن روند صلح معنادار و توافق صلح پایدار است. من اینجا هستم تا حمایت اتحادیه اروپا را از مردم افغانستان اعلام کنم.'

مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: 'بروکسل می‌تواند روند صلح در افغانستان را به گفت و گویی جامع و فراگیر تبدیل کند و نمایندگانی از حوزه های زنان، اقلیت ها، جامعه مدنی و سایر جوامع می توانند در این گفت و گوها، مشارکت داشته باشند.

وی بیان داشت: همچنین اتحادیه اروپا آمادگی دارد روند اصلاحات افغانستان شامل مسائل مربوط به امنیت در این کشور را تسهیل بخشد. ما می توانیم به روند خلع سلاح شبه نظامیانی که برای این موضوع اعلام آمادگی کرده اند، کمک کنیم و با یاری آنها جامعه ای نو در افغانستانبسازیم. اروپا می تواند به عنوان تضمین‌کننده روند گفتگوهای صلح افغانستان، ایفای نقش کند. همچنین اروپا آماده است در طرح ‌های زیربنایی و تجاری همکاری بیشتری با افغانستان و همسایگانش داشته باشد.

نشست ژنو درباره افغانستان از 27 نوامبر (6 قوس/ آذر ماه) آغاز شد و توسط سازمان ملل متحد در مقر اروپایی آن برگزار می‌شود. ریاست آن را افغانستان و سازمان ملل متحد به صورت مشترک برعهده دارند.

به نوشته ایرنا، دستور کار کنفرانس ژنو، موضوع افغانستان است و در آن آخرین تحولات مربوط به این کشور از جمله روند صلح و مبارزه با تروریسم بررسی می شود. 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار