برخی می‌خواهند عمل به علم را از حوزه جدا کنند

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: بسیاری در تلاشند تا عمل را از حوزه جدا کنند و آن را محصور به علم کنند؛ آن هم علمی که به درد جامعه نخورد.

برخی می‌خواهند عمل به علم را از حوزه جدا کنندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در نشست با طلاب مدرسه علمیه امام خمینی بوشهر افزود: انقلاب اسلامی ایران در پرتو هدایت امام راحل و رهبر معظم انقلاب، کاری بزرگ در حوزه انجام داد و آن احیا اسلام عملی در حوزه بود.

وی بیان کرد: سال‌ها گفته می‌شد حوزه‌های علمیه تنها اهل علم هستند، اما امام راحل حوزه را وارد عرصه عمل و مبارزه با کفر و نفاق کرد.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تصریح کرد: حوزه علمیه اگر بخواهد زنده باشد باید پرچمدار علم، ایمان و عمل صالح باشد.

آیت الله صفایی بوشهری همچنین بسیج را مجموعه‌ای دانست که ریشه ایمانی دارد و افزود: بهترین کار‌ها آن است که از ایمان نشات بگیرد و افراد شایسته کسانی هستند که عملشان در تمام عرصه‌ها برای خدا باشد.

وی بسیج طلاب را تفسیر عینی در کنار هم بودن ایمان، علم و عمل صالح عنوان کرد و گفت: طلبه بسیجی بودن، افتخاری است که نصیب یک دانشمند معارف دینی می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تاکید کرد: حوزه‌های علمیه باید در عرصه مراقبت از نظام و انقلاب در صحنه باشند، همان طور که شهدای روحانیت در عرصه دفاع مقدس چنین کردند.

انتهای پیام/ک

بسیج ریشه در ایمان دارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.