رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای:

دانشگاه به تنهایی مسئول اشتغال‌زایی نیست/ ۷۰ درصد از فارغ التحصیلان کشور‌های توسعه یافته وارد بازار کار می‌شوند

دانشگاه به تنهایی مسئول اشتغال‌زایی نیست/ ۷۰ درصد از فارغ التحصیلان کشور‌های توسعه یافته وارد بازار کار می‌شوندصالحی عمران گفت: دانشگاه به تنهایی مسئول تولید فرصت‌های اشتغال برای همه متقاضیان کار نیست.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، همایش تخصصی ایجاد اکو سیستم کارآفرینی در دانشگاه ها امروز دوشنبه پنجم آذر ماه، با حضور پروفسور یاشاوانتها دونگره استاد تجارت جهانی و مدیر برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی دانشگاه میسور هند در سالن همایش های سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه ای به همت مرکز همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه فنی و حرفه ای و با شرکت جمعی از روسای دانشگاه های کشور، مدیران امور بین الملل دانشگاه ها و برخی از روسای استانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای، مسئولین موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی و جمعیت توسعه علمی ایران برگزار شد.

در ابتدای این همایش ابراهیم صالحی عمران  رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه همایش مذکور با همکاری موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور برگزار شده است عنوان کرد: موضوع کارآفرینی و نوآوری موضوع بسیار مهمی در دانشگاه‌ها و آموزش عالی است و نسل‌های مختلف دانشگاهی در دانشگاه‌های دنیا را به وجود آمده که طبیعتاً تحولات دانشگاهی در ایران می بایست از این تجربیات استفاده کند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با طرح این سوال که اکنون چقدر دانشگاه‌های ایران مسئول اشتغال هستند؟ گفت: آیا همه مسئولیت‌ها برعهده دانشگاه‌هاست؟ بنده معتقدم همه انتقادها متوجه آموزش عالی نیست و دانشگاه‌ها به تنهایی مسئل اشتغال نیستند. نمی‌توان گفت دانشگاه‌ها تنها مسئول ایجاد و تولید فرصت‌های اشتغال هستند فراهم سازی فرصت های اشتغال به مسائل اجتماعی، سیاسی و رشد اقتصادی جامعه نیز بستگی دارد.

صالحی عمران گفت: قرار نیست تمام خروجی‌های آموزش و پرورش به دانشگاه بروند این در حالی است که تمام فارغ‌التحصیلان آموزش متوسطه به دانشگاه می‌آیند و متقاضی آموزش عالی هستند. در کشورهای توسعه یافته ۳۰ درصد از این فارغ التحصیلان وارد آموزش عالی و ۷۰ درصد آنان وارد بازار کار می‌شوند.

عضو هیأت علمی دانشگاه مازندران در پایان یادآوری کرد: بخشی از فراهم سازی مهارت های منتهی به اشتغال می بایست در دوران تحصیل در مدارس و قبل از حضور در آموزش عالی رخ دهد لذا اصلاحات نظام آموزش متوسطه می تواند نقس مهم و تأثیر گذاری را ایفا نماید.

انتهای پیام/

لزوم ایجاد بخشی از فراهم سازی مهارت های منتهی به اشتغال در مدارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ارسلان افشون
۱۹:۲۰ ۰۵ آذر ۱۳۹۷
بله شما درست میگید توی کشور های توسعه یافته هفتاد درصد فارغ التحصیلان جذب بازار کار میشن اما بقیشون اونقد پول و سرمایه دارن که نیاز نیس بعد دانشگاه توی بازار کار کنن و برا افزایش علم برن دانشگاه . به فکر مردم باشین و مسولییت پذیر