ماموستا فائق رستمی در قم:

برگزاری ده ها کنگره پیرامون امام شافعی،در کردستان نشان از الفت میان تشیع و تسنن دارد/هفته وحدت،هفته برادری میان مسلمانان است

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت:برگزاری ده ها کنگره پیرامون امام شافعی،از مذاهب اسلامی نشان از الفت میان تشیع و تسنن دارد.

به گزارشگروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از قم ،ماموستا فائق رستمی نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در دیدار با آیت الله علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید، هفته وحدت را هفته برادری میان مسلمانان دانست و گفت: مردم کردستان و علمای این استان با وجود همه مشکلات پای انقلاب ایستاده اند.


ماموستا فائق رستمی با اشاره به ایستادگی و استقامت مردم غیور کردستان در هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمنان بعثی اظهار داشت: مردم این استان به انقلاب وفادار بوده و این موضوع مسئولیت مسئولان کشور برای خدمت به این مردم را سنگین تر می کند.


وی همچنین حضور علمای اهل سنت در شهر مقدس قم و دیدار با مراجع تقلید، نشان از عمق وحدت میان شیعه و سنی است.


وی با بیان این که علمای اهل سنت پای پیمانی که با خدا بسته اند ایستاده اند گفت: قم مرکز عرفان، هدایت، کرامت و اولیای الهی است و مزار امامزادگان در سراسر کشور نقطه وحدت میان تمام ادیان و اقوام ایران است.


ماموستا رستمی با اشاره به برگزاری ده ها پیش کنگره پیرامون امام شافعی بزرگ مذهب شافعی از مذاهب اسلامی در کردستان افزود: این کنگره ها که در چند سال اخیر در کردستان و ایران با حمایت نماینده ولی فقیه در کردستان برگزار شده نشان از انس و الفت میان برادران شیعه و سنی در ایران است.


وی در ادامه با اشاره به حضور گسترده مردم کردستان در پنجمین انتخابات خبرگان رهبری در سال 94 گفت: مشارکت مردم در انتخابات خبرگان رهبری 85 درصد بوده است که این نشان از محبت مردم و علمای کردستان و وفاداری به انقلاب اسلامی است.


جمعی از علمای اهل سنت امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید دیدار و گفت و گو کردند.

انتهای پیام/ش

دیدار ماموستا فایق رستمی با آیت الله علوی گرگانی

برچسب ها: اهل تسنن ، تشیع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار