بازسازی و تعمیر بیش از ۷۰ درصد از واحد‌های آسیب دیده از زلزله ۲۱ آبان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت : بیش از ۷۰ درصد از واحد‌های آسیب دیده از زلزله ۲۱ آبان سال ۹۶ استان، تعمیر و بازسازی شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ، محمدابراهیم الهی تبار معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری گیلانغرب گفت : تاکنون ۱۰ هزار و ۴۱۲ میلیارد تومان اعتبار در مناطق زلزله زده در قالب تسهیلات، کمک‌های بلاعوض و زیرساخت‌ها هزینه شده است.

وی گفت : تلاش می‌شود در سامان دهی روند بازسازی با توجه به حجم خسارت به ویژه ۱۰۴ هزار واحد مسکونی آسیب دیده تسریع لازم به عمل آید.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه در ادامه با گرامیداشت هفته بسیج گفت: نام بسیج یادآور دلاورمردی‌ها و مجاهدت‌های بهترین‌های این سرزمین است که با ایثار جان خود و احیاء و ایجاد فرهنگ بسیجی در جامعه توانستند دفاع جانانه‌ای را از این مرز و بوم رقم بزنند.

الهی تبار اظهار داشت: رزمندگان بسیجی توانستند از دستاورد‌های انقلاب و نظام بخوبی حفاظت کنند به گونه‌ای که امروز تاثیر فرهنگ بسیج موجب کارآمدی بیشتر نظام شده و حتی مرز‌ها را هم در نوردیده است.

وی اضافه کرد: تهدید‌ها و تحریم‌های دشمن چیز تازه‌ای نیست و به طور یقین روحیه مقاومت و استکبارستیزی که در وجود مردم ما در طول تاریخ شاهد بوده ایم، نخواهد گذاشت خللی در انسجام ملی و سرمایه اجتماعی کشور ما ایجاد شود.

فرماندار گیلانغرب نیز گفت: در یکسال گذشته ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی برای تکمیل طرح‌های عمرانی در گیلانغرب هزینه شده است.

کوروش محمودیان افزود: امید است تا پایان امسال بسیاری از مطالبه‌های به حق مردم گیلانغرب نظیر طرح بزرگ جا به جایی آب آشامیدنی شهر گیلانغرب از سراب به چاه‌های عمیق جدید و سد شرفشاه سومار تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه ۸۰ روستای شهرستان گیلانغرب از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده اند، اظهار داشت: کار شبکه گذاری گازرسانی به هشت روستا در بخش گواور به اتمام رسیده و طرح گازرسانی به ۵۲ روستا در دهستان‌های حومه و دیره نیز آماده شده و عملیات اجرایی آن در دست پیگیری است.
محمودیان گفت : از ابتدای امسال ۴۸ درصد صادرات استان کرمانشاه از مرز سومار صورت گرفته و از این حیث بازارچه سومار رتبه نخست را در بین تمام بازارچه‌های استان کسب کرده است.

محمودیان عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۷۰ تن کالا در ۷۴ نوع قلم و به ارزش ۷۲۵ میلیون دلار توسط ۴۱ هزار کامیون از بازارچه مرزی سومار به عراق صادر شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۶۴ و از نظر ارزش نیز ۹۳ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: تاکنون بهره برداری از یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی احداثی برای زلزله زدگان به عمل آمده و ۲ هزار و ۴۲۰ واحد نیز درمرحله گچ و خاک قرار دارد.

 

 

انتهای پیام/د

۱۰ هزار و ۴۱۲ میلیارد تومان اعتبار در مناطق زلزله زده در قالب تسهیلات هزینه شده است

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، جلسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.