صفاری نطنزی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ناکارآمدی معاونت اقتصادی وزارت خارجه در جذب سرمایه خارجی

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: عاونت اقتصادی وزارت خارجه نتوانسته تحولی در حوزه روابط خارجی، جذب سرمایه و سرمایه‌گذاری ایجاد کند.

ناکارآمدی معاونت اقتصادی وزارت خارجه در جذب سرمایه/این معاونت تاثیری در دیپلماسی اقتصادی نداردمرتضی صفاری نطنزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عملکرد معاونت اقتصادی وزارت خارجه از بدو تشکیل تاکنون، اظهار کرد: عملکرد این معاونت را باید از مسئولان وزارت خارجه پرسید زیرا آنها ارزیابی بهتری دارند.

وی ادامه داد: معتقدم اتفاق خاصی از بدو تشکیل معاونت اقتصادی وزارت خارجه تاکنون رخ نداده است و باتوجه به انتظاراتی که در بحث تحریم‌ها وجود دارد، این معاونت نتوانسته تحولی در حوزه روابط خارجی، جذب سرمایه و سرمایه‌گذاری ایجاد کرده و انتظارات برآورده نشده است.

صفار نطنزی گفت: در طول 30 الی 40 سال گذشته بحث معاونت اقتصادی وزارت خارجه دو الی سه بار مطرح شده که هر بار در نهایت به تعطیلی منجر شده است، معتقدم این معاونت خیلی تاثیری در روابط خارجی ما به خصوص در دیپلماسی اقتصادی ایجاد نمی‌کند، مگر اینکه تحولی در پروسه نیروهای وزارت خارجه به ویژه سفرا ایجاد شود تا آنها با رویکرد اقتصادی عمل کنند.

وی با بیان اینکه برای اثر گذاری در دیپلماسی اقتصادی باید نیروهای وزارت خارجه متحول شوند خاطر نشان کرد: صرفا معاونت اقتصادی در مرکز خیلی نمی تواند موثر باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با توجه به بازگشت تحریم ها درباره وظایف معاونت اقتصادی وزارت خارجه گفت: تحریم ها شرایط خاصی را ایجاد می‌کند که معاونت اقتصادی وزارت خارجه می تواند در هماهنگی بهتر و یافتن راه برای دور زدن تحریم‌ها نقش موثری داشته باشد، اما مشاهده می‌کنیم این موضوع در دست وزارت خارجه نیست و در نهاد های دیگر دنبال می‌شود.

لازم به ذکر است، معاونت اقتصادی وزارت خارجه اواخر سال گذشته تشکیل شد، تا این وزارت خانه از این طریق آن بتواند با ایجاد تحول در دیپلماسی اقتصادی بازارهای خارجی را برای فروش محصولات ایران فراهم کرده و حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور گسترش دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار