پشت پرده‌ی نزدیکی احمدی‌نژاد با اصلاح‌طلبان چیست؟ +تصاویر

هر چه به مقطع انتخابات سال آینده مجلس نزدیک‌تر می‌شویم، تواتر وقوع «عجایب سیاسی» بیشتر خواهد شد.

به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،دنیای سیاست، دنیای «عجایب» است و این مساله در همین ایران ما بیش از سایر نقاط دنیا صدق می کند. چندان بی‌راه نیست که در افواه عامه‌ مثل‌هایی با این مضمون که «سیاست، پدر و مادر ندارد» بسیار محبوب است.

باز به مانند ادوار گذشته، به یک انتخابات که نزدیک می شویم، این «عجایب» بسامد بالایی پیدا می کند و به طرز فزاینده‌ای رخ نمایی می‌نماید. باز انتخابات صحنه‌هایی از گسست‌ها و پیوست‌ها میان نیروهای سیاسی رقم می زند که در دل آن، اضداد دیروز، به موتلفان امروز تبدیل می شوند و موافقان و رفیقان دیروزی، به دشمن خونی امروز.


بیشتر بخوانید: تذکر به احمدی نژاد در مجمع تشخیص مصلحت! 


در ۱۴ خرداد ۱۳۸۹، در فضای ملتهبی که از انتخابات خرداد سال قبل از آن، به واسطه فتنه‌انگیزی‌ها در جامعه وجود داشت، وقتی «سیدحسن خمینی» در مراسم بیست و یکمین سالگرد رحلت حضرت امام(ره) در حرم بنیانگذار کبیر انقلاب پشت تریبون رفت تا سخنرانی کند، بعد از گفتن جملاتی، سخنرانی او با شعارها و فریادهای جمعیتی که هواداران رییس جمهور منتخب مردم، محمود احمدی‌نژاد، خوانده می شدند، قطع شد.

پیش از این رویداد، بنا بر برخی گزارش ها که در همان زمان در رسانه‌ها منتشر شد، محمود احمدی نژاد که سخنران قبل از سیدحسن خمینی بود، آن اندازه سخنان خود را طول داد که نوبت به سید حسن نرسد.[۱]

بعد از آن ماجرا، موج مظلوم‌نمایی رسانه های اصلاح‌طلب در دفاع از حرمت «نوه‌ی امام(ره)»، به راه افتاد و چهره‌های اصلاح‌طلب حملات تندی به رییس جمهور وقت، مسوولان دولتی و طرفداران رییس جمهور وقت بابت ناتمام ماندن سخنرانی سید حسن خمینی انجام دادند.

اما گردونه روزگار چرخید و چند سالی از آن ماجرا گذشت و در همه سال‌هایی که گذشت، اصلاح‌طلبان و شیوخ ایشان از هیچ فرصتی برای تخطئه دوران دولت‌های نهم و دهم نگذشتند. تعابیری چون «تخریب همه‌جانبه کشور»، «آواربرداری از میراث احمدی‌نژاد»، «غارت منابع کشور»، «تدلیس سیستماتیک»، «رفتن کشور به شرایط ته دره در دوران احمدی‌نژاد» و... ده‌ها تعبیر تند (و در بسیاری مواقع نامنصفانه) از سوی اصلاح‌طلبان نثار میراث دولت‌های نهم و دهم شد.

اما به ناگهان، از دو سه سال پیش، در پس پرده، ماجرا تغییراتی کرد. محمود احمدی نژاد روز چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۳ در حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) حضور یافت و از روند توسعه و بازسازی آن بازدید کرد. این در حالی بود که بعد از ماجراهای حرم امام(ره) در سال ۸۹، سیدحسن سه سال پشت هم حاضر نشد میزبان احمدی‌نژاد و همراهان او در حرم مطهر باشد.

اما در سال ۹۳، محمود احمدی نژاد که حمید بقایی نیز وی را همراهی می کرد، در جریان بازدید از روند بازسازی و توسعه حرم، با حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی دیدار داشت و اندکی بعد نیز در نامه ای به او به عنوان تولیت آستان امام راحل، مجموعه هدایای دوران ریاست جمهوری خود را به این موزه و آستان اهدا کرد .

پشت پرده‌ی نزدیکی احمدی‌نژاد با اصلاح‌طلبان چیست؟ +تصاویر

اما در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶، اخباری منتشر می شد که از نزدیکی بیشتر طیف احمدی‌نژاد با بیت حضرت امام(ره) خبر می داد. سایت اصلاح‌طلب انصاف نیوز، در یادداشتی اختصاصی از «عباس امیری فرد»، از نزدیکان سابق محمود احمدی‌نژاد و اسفندیار رحیم مشایی، به تاریخ ۱۹ اسفند ۹۵ نوشت:

" دکتر احمدی نژاد با این که می داند بقایی صد درصد از طرف شورای محترم نگهبان ردصلاحیت می شود تمام قد پشت آن و حتی پشت صحنه با هدایت دکتر شیخ الاسلام و دکتر سیدحسن موسوی و دکتر ذبیحی و جوانفکر را وادار کرده که بروند در ساختمانی که از سیدحسن خمینی تحویل گرفته و متعلق به دفتر نشر آثار امام است واقع در خیابان شاهین شمالی، خ بهار، کوچه آسمان{مستقر شوند} در ستاد برای فردی که یقینا و صد درصد ردصلاحیت می شود و نمی دانیم به چه انگیزه ای حمایت می کند، تعجب از سیدحسن خمینی است که چرا این ساختمان متعلق به دفتر نشر امام را از اینها پس نمی گیرد؟"[۲]

پشت پرده‌ی نزدیکی احمدی‌نژاد با اصلاح‌طلبان چیست؟ +تصاویر

پشت پرده‌ی نزدیکی احمدی‌نژاد با اصلاح‌طلبان چیست؟ +تصاویر

در ۱۱ اردیبهشت ۹۶، مشرق در گزارشی با عنوان «ماجرای معامله حسن خمینی با احمدی‌نژاد و یارانش چیست؟»، از شکل‌گیری روابطی میان طیف احمدی‌نژاد با سیدحسن خمینی خبر داد. در آن گزارش آمده بود که ساختمان مجهزی در منطقه جنت‌آباد تهران، متعلق به آستان حضرت امام خمینی(ره)(که تولیت ان با سیدحسن خمینی است) از سال ۹۲ در اختیار تیم مدیریت دانشگاه غیرقانونی «ایرانیان»(با محوریت حمید بقایی) قرار گرفته بود:

" طبق شواهد، حسن محسنی کرهرودی (از نیروهای تحت امر بقایی) به نمایندگی از دانشگاه ایرانیان، این ملک را در قالب یک قرارداد به مبلغ ماهیانه ۴۵ میلیون تومان از آستان امام خمینی (ره) اجاره می‌کند. مبلغی که شنیده‌ها حکایت از آن دارد که هیچ‌گاه پرداخت نشد.

اگرچه این قرارداد یک سال دیگر نیز تمدید می‌شود ولی برخلاف اینکه یاران احمدی‌نژاد مدعی شده بودند آستان امام خمینی (ره) در سال ۱۳۹۴ این ساختمان را پس نگرفته و تا سال ۹۶ ساختمان جنت‌آباد به مدت ۴ سال از ۹۲ تا ۹۶ در اختیار تیم احمدی‌نژاد بوده است."[۳]

پشت پرده‌ی نزدیکی احمدی‌نژاد با اصلاح‌طلبان چیست؟ +تصاویر

ساختمان وابسته به آستان امام(ره) در جنت آباد که در اختیار تیم بقایی بود

همان زمان امیری فرد، که زمانی نزدیک‌ترین فرد روحانی به احمدی‌نژاد خوانده می شد، در یادداشت دیگری برای انصاف‌نیوز در ۲۴ اسفند ۹۵، خبر از تلاش احمدی‌نژاد و مشایی برای دیدار با سیدمحمد خاتمی داد. در همین یادداشت، امیری‌فرد مدعی شد که حمید بقایی دیدارهایی در دفتری واقع در خیابان وزراء تهران با خانم فاطمه هاشمی (دختر مرحوم هاشمی رفسنجانی) داشته و بنا بود که دیدارهایی با واسطه‌گری بقایی، میان احمدی‌نژاد و مرحوم هاشمی رفسنجانی هم صورت بگیرد.[۴]

پشت پرده‌ی نزدیکی احمدی‌نژاد با اصلاح‌طلبان چیست؟ +تصاویر

امیری فرد با احمدی‌نژاد

پشت پرده‌ی نزدیکی احمدی‌نژاد با اصلاح‌طلبان چیست؟ +تصاویر

امیری فرد و اسفندیار رحیم مشایی

طبق برخی گزارش‌ها، بسامد دیدارهای طیف احمدی‌نژاد و نزدیکان سیدحسن خمینی در هفته‌های اخیر بالاتر رفته است و خبر از شکل‌گیری خطوط جدیدی در سیاست ایران می دهد.

در همین راستا باید به فعال شدن فردی به نام دکتر «مهدی خزعلی» هم اشاره کنیم. مهدی خزعلی، فرزند مرحوم آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی(که پدر ایشان در اواخر حیات از این فرزند و فعالیت های او ابراز برائت کردند)، یکی از آن «اصلاح طلبان» دوآتشه و رادیکال محسوب می شود که بعضا نوع اقداماتش از سنخ ضدانقلاب قسم خورده است.

او روابط بسیار نزدیکی با مدیر کانال تلگرامی ضدایرانی «آمدنیوز» (که اسناد وابستگی آن به سعودی‌ها و صهیونیست‌ها، مدت‌هاست از پرده بیرون افتاده) دارد و با تشکیل محافلی چون «سرای قلم»، به فعالیت‌های ضدامنیتی می‌پردازد.

پشت پرده‌ی نزدیکی احمدی‌نژاد با اصلاح‌طلبان چیست؟ +تصاویر

مهدی خزعلی

پشت پرده‌ی نزدیکی احمدی‌نژاد با اصلاح‌طلبان چیست؟ +تصاویر

او کسی است که در همان سال‌های نخست ریاست جمهوری احمدی‌نژاد چنان خود را مخالف او می نمایاند، که اولین بار در سال ۸۷ مدعی شده محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهور وقت ایران، یک فرد «ِیهودی» با نام خانوادگی اصلی «سبورجیان» است![۵] او بارها در مصاحبه با تلویزیون‌های فارسی‌زبان ضدانقلاب مانند «صدای آمریکا» و حتی تلویزیون سلطنت‌طلب «پارس»، احمدی‌نژاد را فردی «روانی»[۶] و حتی «قاتل» مرحوم کاظم سامی(اولین وزیر بهداری بعد از انقلاب)[۷] خواند. مهدی خزعلی به واسطه فعالیت‌های فتنه‌گرانه و ضدامنیتی خود در آشوب‌های سال ۸۸، بازداشت شده بود. گفتنی است که رابطه دوستی او با «سعید امامی»، متهم ردیف اول پرونده قتل‌های زنجیره‌ای در سال ۷۷(که در زندان دست به انتخار زد) هم داستان معروفی است.[۸][۹]

پشت پرده‌ی نزدیکی احمدی‌نژاد با اصلاح‌طلبان چیست؟ +تصاویر

حال، خبرها حکایت از رفت و آمد مکرر همین فرد(با سوابق مشکوک) با طیف احمدی‌نژاد دارد و «عبدالرضا داوری»(از حواریون احمدی‌نژاد که داستان پرونده مالی او در دوران ریاست بر صندوق بازنشستگی مس هم حکایتی خواندنی است) چند باری در کانال تلگرامی خود خبر از دیدارهای خود با خزعلی داده است.

پشت پرده‌ی نزدیکی احمدی‌نژاد با اصلاح‌طلبان چیست؟ +تصاویر

عبدالرضا داوری، از حواریون احمدی‌نژاد و مشایی

پشت پرده‌ی نزدیکی احمدی‌نژاد با اصلاح‌طلبان چیست؟ +تصاویر

پشت پرده‌ی نزدیکی احمدی‌نژاد با اصلاح‌طلبان چیست؟ +تصاویر

داوری و خزعلی در موسسه «سرای قلم» وابسته به خزعلی

پشت پرده‌ی نزدیکی احمدی‌نژاد با اصلاح‌طلبان چیست؟ +تصاویر

از سو دیگر، حدود سه هفته پیش، برخی کانال‌های تلگرامی از دیدار سه ساعته مهدی خزعلی با محمود احمدی‌نژاد در دفتر رییس جمهور پیشین در ولنجک داده اند، خبری که از سوی احمدی‌نژاد، مهدی خزعلی یا هواداران احمدی‌نژاد تکذیب نشد.

پشت پرده‌ی نزدیکی احمدی‌نژاد با اصلاح‌طلبان چیست؟ +تصاویر

در جریان علم کردن ماجرای قتل یا خودسوزی فردی به نام مرحوم «فرشید هکی»، طیف اطرافیان احمدی‌نژاد، به ویژه شخص عبدالرضا داوری با همراهی «مهدی خزعلی»(که از ۸۸ به این سو شنیع‌ترین و زننده‌ترین اتهامات را از تریبون رسانه‌های وابسته به بیگانه، به نظام جمهوری اسلامی وارد کرده) در تلاشی بسیار خائنانه و ضدمیهنی، تلاش کردند این قتل را به نظام اسلامی منتسب کنند تا عربستان سعودی که زیر فشار افکار عمومی جهانی بر سر ماجرای قتل جمال خاشقجی در حال له شدن بود(و البته هنوز هم هست)، فرصتی برای بازیابی و تنفس پیدا کند.

پشت پرده‌ی نزدیکی احمدی‌نژاد با اصلاح‌طلبان چیست؟ +تصاویر

پشت پرده‌ی نزدیکی احمدی‌نژاد با اصلاح‌طلبان چیست؟ +تصاویر

الغرض، به نظر می رسد که هر چه به مقطع انتخابات سال آینده مجلس شورای اسلامی نزدیک‌تر می شویم، تواتر وقوع این «عجایب سیاسی» بیشتر خواهد شد و «منافع» سیاسی مشترک، نمونه‌های بیشتری از «جمع اضداد» را در عرصه سیاست کشور رقم خواهد زد.

[۱] https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-۱۴۸۶۶

[۲] http://www.ensafnews.com/۵۴۵۶۸

[۳] https://www.mashreghnews.ir/news/۸۰۳۹۱۲

[۴] http://www.ensafnews.com/۵۴۸۴۹

[۵] https://www.balatarin.com/permlink/۲۰۰۹/۷/۱/۱۶۴۱۶۶۱

[۶] https://www.youtube.com/watch?v=-Xm-OhXUmZw&feature=related

[۷] http://aftabnews.ir/vdcf۱md۱.w۶dxtagiiw.html

[۸] http://aftabnews.ir/vdcbg۹bw.rhbsgpiuur.html

[۹] http://www.ensafnews.com/۴۶۶۶۲

منبع:مشرق

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۰:۱۶ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
واقعا و خدای ب طور کلی تا کی باید شاهد اینگونه اتفاقات سیاسی و جناحی در بین سیاستمداران و دولتمردان و نمایندگان مجلس باشیم مگر ما انقلاب نکردیم تا دست استعمارگران و چپاول گران و ادم های ک ب دنبال منافع شخصی و ثروت و قدرت بودند ،دستشان کوتاه و عدالت برقرار شود و در این راه و هشت سال جنگ تحمیلی چقد ازمردم و جوانان با غیرت و تعصب و مومن جان و خون پاکشان را فدا کردنند. ایا این همه شهید و فداکاری فراموش شده . چرا الان ب جای اینکه ی فکر ویشرفت و توسعه و قدرت کشور عزیز ابران و ب فکر مقابله و شکست توطئه های دشمنان این خاک و اسلام ، ب دنبال و ب فکر جناح بازی و سیاسی بازی و ب فکر تخریب جناح دیگه و قدرت جناح خودشان هستن. ما همه ایرانی و از ی خاک و اب و خون هستیم . چرا آمریکا و اسراییل و غرب و دشمنان ایران اسلامی بتوانند هر تحریمی و هر فشاری را بر کشور ک فشارش بر مردم میاد انجام دهند و مردمی ک همه جور و همه کار و همیشه پای دفاع از کشورشون و دینشان ایستاده گی کردند و همیشه در صحنه و خون و جان خودشان فدا کردند و خیلی سختی ها و گرانی ها تحمل کردند با وجود این همه سرمایه های طبیعی و زمینه های مناسب جغرافیای ابران ک باید باعث پیشرفت زیاد و قدرت اقتصادی بشود ک هر ناکسی و هر دشمنی نتواند بر ابران و مردم فشار بیاره. چرا و جای سوال بزرگ هست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
خدا میداند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
احمدی نژاد انصافا مردمی بود .
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۲۲:۵۴ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
همین خونه مسکن مهر رو از دولت احمدی نژاد داریم.
Iran (Islamic Republic of)
خضیراوی
۲۱:۲۷ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
پس چرا مجوز فعالیت دارن؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
حمزه
۲۱:۰۵ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
احمدینژاد خوب بود. ولی خوب نماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
به درد و مشکلات مردم باید پرداخته شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
روزی نیست که این احمدی نژاد حاشیه نداشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
اصلاح طلبان مردم رو به این روز دراوردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
برجام نتیجه کار اصلاح طلبان است
Iran (Islamic Republic of)
شمعون
۱۹:۴۸ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
اقای رئیس جمهور سابق اگر قصد مسافرت به امریکا راداشتی در میان اقوام واشنایان وحواریون خود ماراهم جابده در هواپیما !!!
Iran (Islamic Republic of)
ر... ا
۱۹:۳۰ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
آدم وقتی می بینه یک نفر به خاطر حب دنیا و مقام از راه راست منحرف شده خیلی دلش می گیرد. همه عیب و ایراد هایش یک طرف اینکه گوش به فرامین رهبر نمی دهد یک طرف، این را نمی توان بخشید. خداوند انشاءالله دوباره او را به راه راست هدایت کند و به ما باز گرداند. منتظر مواضع صحیح و انقلابی و جسورانه او و تبعیت از ولایت فقیه توسط وی می مانیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
تنها کسی که پول نفت را میخواست به ملت دهد احمدی نژاد بود
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۵۹ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
اگر احمدی نژاد نبود برجامی هم درکار نبود تا ترامپ دیوانه ازآن خارج بشه و دلار الان قطعا زیر 2000 تومان بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۳ آذر ۱۳۹۷
چرا رفته بالا دلار پایین امدن پیشکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
انگلیس خبیث عمر ۱۰۰ ساله دارد مرگ بر ضد ولایت فقیه
Iran (Islamic Republic of)
علاء
۱۸:۴۲ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
حیف احمدی نژاد منحرف شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
شما از کجا میدانید منحرف شده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
به مشکلات گرونی هم رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
احمدی نژاد انشاالله که به راه بیاد اما بعید به نظر میرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
احمدی نژاد انشاالله که به راه بیاد اما بعید به نظر میرسه
Netherlands
ناشناس
۱۶:۵۵ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
خب چرا دیوان عدالت اداری یا هر نهاد یا سازمانی که باید پیگیر باشه نیست واینها را بموقع برای مردم تشریح نمیکنند مردم که از این مسائل بموقع با خبر نمیشوند و ناخواسته باعث میشه از حزب با فردی حمایت کنند
Iran (Islamic Republic of)
سامی
۱۶:۰۸ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
تحلیلی که تا حالا خوندم !!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۵:۵۶ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
درود بر احمدی نژاد خدا حفظش کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
رئیس جمهور خوبی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
به فکر ملت و مملکت باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
مقاله ای با دید بسیار امنیتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
کارشناسی امنیتی باید نظر بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
هر کس راه امام را ادامه ندهد نزد مردم جایی ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
یکطرفه قضاوت کردن درست نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
مناظره بزارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
درسته خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید:یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا کَثیراً مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ وَ لا تَجَسَّسُوا وَ لا یَغْتَبْ بَعْضُکُمْ بَعْضاً أَ یُحِبُّ أَحَدُکُمْ أَنْ یَأْکُلَ لَحْمَ أَخیهِ مَیْتاً فَکَرِهْتُمُوهُ وَ اتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ رَحیم».
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
احمدی نژاد مردمی بود ولی مردمی رفتار نکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
هم مردمی بود هست و خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
احمدی نژاد ، ولی هنوز با مردم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
خدا اون روز رو نیاره که این بابا بازم بخواد رییس جمهور بشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
راست میگی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
خدا کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
صندوق رایی که قرار باشه بعدش ادمایی از توش در بیان که کلا به ضرر ما مردم کار کنند دیگه هیچی
Germany
ناشناس
۱۱:۰۶ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
باید یک مناظره بگذارید تا مطالبشان را بگویند یکطرفه که نمیشه قضاوت کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
درسته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
هر کس تابع ومطیع محض رهبری بود بااوئیم تا با رهبری بماند و لاغیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
از اولش سرکارمون گذاشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
خیلی خوب انگلیس ها همتون را به بازی گرفتند .
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۹:۰۲ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
ممنون از گزارش خوب شما، وزارت اطلاعات پیگیر شود و مستقیما از “رهبری” کسب تکلیف کند. باید مراقب مارانوسها و خائنان بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۰۳ آذر ۱۳۹۷
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
تحلیل درستی نبود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
اصلا تحلیل نبود. یه سری ادعا بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
ان الانسان لفی خسر عاقبت جدائی از ولایت منت کشی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
متاسفم از طرز نگاهتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
چه خبره ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
هیچی سلامتی بیخبری☺☻☺☻☺☻☺☺☻☻☻
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
به نظر من بهتره اطلاعات به يك جمع بندي برسه و با سند و مدرك در دادگاه اقدام و از اقدامات خرابكگارانه جلوگيري بشه ... البه شايدم بازيگران ما از اطلاعات باشند تا بفهمند كانديداي ما چه در سر ميگذراند !!! به هر حال مردم نميتونن تصميم يا قضاوت كنند ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
احمدی نژاد کلا عوض شده .
واقعا عجیبه ، البته از این بابت خسارتهای جبران ناپذیری حداقل به خودش وارد کرد .
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۷:۴۹ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
قدرت طلبی، اصولگرا و اصلاح طلب نمیشناسد. برای کسب قدرت، آقایان هر روز یک رنگ میشوند و متاسفانه هیچ وقت رنگ مردم نمیشوند!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
اصلاح طلب و اصولگرا نداره

اون مسئولین ساده زیست اول انقلاب دیگه وجود ندارند
Australia
ناشناس
۰۷:۴۷ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
پیشنهاد ـ یک مصاحبه با آقای احمدی نژاد
ضمناً بروید از ملت هم یک نظر سنجی درخصوص رفتار و مدیریت آقای احمدی نژاد بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
عزیز من دلت خوشه
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۶:۱۲ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
اشخاصی که پس از قدم گذاشتن در راه راست انقلاب -تعمدا و با لجاجت - به بیراهه رفتند مطمئنا عاقبت به خیر نمی شن.
اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۴ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
گرانی بیداد میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
ماییم که داریم بیداد می کنیم وگرنه گرونی که داره کار خودش رو انجام می ده☺☻☺☻☺☻☺☻☺☻
Iran (Islamic Republic of)
میلاد ترک
۰۱:۳۸ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
من تنها و تنها خطم رو از بیانات رهبر ، استاد پناهیان ، استاد رائفی پور و روحانیونی چون قرائتی و انصاریان میگیرم ولا غیر حالا اینا هی بزنن توی سر هم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
فقط رهبری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
خب باید به حرف بعضی از همین عزیزان هم واقعا گوش داد
Iran (Islamic Republic of)
مهرM
۰۱:۲۵ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
اینا چرا بعد از یک مدت اینطوری میشن پشت سر هم یکی یکی_من که دیگه فقط به رهبری اعتماد دارم و بس_
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۳ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
چرا این همه رافت در مورد این افراد وطن فروش خائن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
مردم خودشون خوبا از بد تشخیص میدن
Iran (Islamic Republic of)
رضائی
۰۰:۵۵ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
احمدی نژاد با مردم صادق بود و حرف مردم را می فهمید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
فضاسازی جدید رسانه ای!!!!!!!!
Australia
ناشناس
۱۲:۳۶ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
درسته 100%