رئیس هیئت کبدی استان اصفهان؛

اصفهان میزبان مسابقات کبدی قهرمانی آسیا

رئیس هیئت کبدی استان اصفهان از برگزاری مسابقات کبدی قهرمانی آسیا در دولت‌آباد خبر داد.

،سید احمد حجازی رئیس هیئت کبدی استان اصفهان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان با اشاره وضعیت این هیئت در 8 ماه نخست امسال اظهار کرد: در رده جوانان ونوجوانان پسر، حائز به کسب مقام قهرمانی مسابقات کشوری شدیم.

وی با اشاره به حضور دو بانو در تیم ملی کبدی  عنوان کرد: تیم ملی کبدی در مسابقات آسیایی جاکارتا خوش درخشیدند و قهرمان بازی‌های آسیایی شدند.

رئیس هیئت کبدی استان اصفهان با بیان اینکه مسابقات قهرمانی آسیایی کبدی ومیزبانی ایران را پیش‌رو داریم، گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با شورای شهر دولت‌آباد، مسابقات در مجموعه ورزشی دولت‌آباد برگزار می‌شود.

حجازی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه برای راه‌اندازی تیم کبدی یگان ویژه و سپاه تصریح کرد: حدود 40 نفر از افراد کادر در حال آماده سازی و تمرین هستند.

وی به امضای تفاهم نامه با آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: این رشته اکنون جزو رشته‌های آموزش و پرورش قرار گرفته و درخواست مربی آقا و بانو از سوی این وزارتخانه برای درس تربیت بدنی مدارس صورت گرفته است.

رئیس هیئت کبدی استان اصفهان ضمن بیان بحث و بررسی با هیئت روستایی برای برگزاری مسابقات کبدی روستا بیان کرد: با توجه به ظرفیت افراد روستایی و همچنین اصالت ورزش کبدی که نوعی ورزش بومی و محلی است، در نظر داریم مسابقات کبدی روستاییان را راه اندازی کنیم.

وی به رویداد بزرگ المپیاد ورزش ایرانیان اشاره کرد و افزود: این مسابقات در قم برگزار می‌شود و کبدی‌کاران بزرگسال از اصفهان به این مسابقات اعزام می‌شوند.

حجازی مشکل عمده این هیئت را کمبود سالن ورزشی دانست و گفت: ورزشکارانی که برای مسابقات مختلف از جمله مسابقات قهرمانی آسیا آماده می‌شوند، سه جلسه تمرین در هفته برای 6 مربی خانم و آقا جوابگو نیست.

 

انتهای پیام /س

وضعیت هیئت کبدی استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.