معرفی ارقام جدید برنج با کیفیت بزودی

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور از معرفی ارقام جدید برنج، با کیفیت‌تر از رقم هاشمی و طارم بزودی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مریم حسینی نژاد رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور در این همایش ملی برنج ساری با بیان اینکه ارقام جدید برنج باکیفیت و عملکرد بالا معرفی می‌شود، گفت:: ارقام جدید متناسب با کشت هوازی است.

وی با بیان اینکه بزودی ارقام جدید با کیفیت معرفی می‌شوند، افزود: این ارقام جدید از ارقامی مانند هاشمی و طارم عملکرد بیشتری دارند و این ارقام جایگزین ارقام محلی می‌شوند.

حسینی نژاد گفت: تاکنون ۵۱ رقم برنج به کشاورزان و بهره وران معرفی شده است.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور افزود: برنامه‌های به نژادی به سمت ارقام پرمحصول و با کیفیت پیش رفته است و بر همین اساس ۱۰ رقم محصول جدید به کشاورزان معرفی شده است.

وی با اشاره به اینکه سطح مالکیت برنج در ایران زیر یک هکتار است، گفت:: زندگی حدود ۶۰۰ هزار بهره بردار و ۳ و نیم میلیون نفر در کشور به زارعت برنج بستگی دارد.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور افزود: در سال ۱۳۶۲ میانگین تولید برنج ۲۸۳۱ کیلوگرم در هکتار بود و این میزان در دهه ۹۰ به بیش از چهار تن در هکتار رسیده است.
انتهای پیام/آ

معرفی ۵۱ رقم برنج به کشاورزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار