وزارت معارف: 30 هزار معلم زن تا دو سال دیگر استخدام می شوند

وزارت معارف افغانستان قصد دارد که به منظور افزایش حضور زنان در عرصه معارف، تا سال ۱۴۰۰ خورشیدی ۳۰ هزار معلم قراردادی زن استخدام کند.

وزارت معارف: 30 هزار معلم زن تا دو سال دیگر استخدام می شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت معارف افغانستان قصد دارد که به منظور افزایش حضور زنان در عرصه معارف، تا سال ۱۴۰۰ خورشیدی ۳۰ هزار معلم قراردادی زن استخدام کند.

نوریه نزهت، سخنگوی وزارت معارف افغانستان امروز (شنبه ۲۶عقرب/ آبان) در یک نشست خبری گفت: دسترسی دختران محروم از آموزش به آموزش و پرورش، کاهش میزان ترک آموزش دختران و خود کفایی اقتصادی زنان با استخدام شدن به عنوان معلم، از اهداف اساسی این برنامه است.

وی گفت: ۲۶۷۴ آموزگار قرار دادی در سال گذشته و ۲۳۲۶ آموزگار قرار دادی دیگر در جریان سال روان استخدام شده اند.

نزهت اضافه کرد: ۳۰ هزار آموزگار قراردادی در مناطق روستایی ۳۴ ولایت افغانستان و در بخش هایی که دسترسی به آموزگار به ویژه آموزگار زن محدود است استخدام می شوند.

وی گفت: با عملی شدن این برنامه میزان حضور زنان در معارف به عنوان آموزگار، از ۳۳ درصد به ۴۲ درصد افزایش می یابد و نیز زمینه دسترسی شاگردان به ویژه دختران به آموزش در بخش های روستایی و مناطقی که تحت تاثیر رسم و رواج های ناپسند قرار دارند، فراهم می گردد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: افغانستان ، معلم ، زن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.