استقبال برخی از جریان های سیاسی افغانستان از تاخیر در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری

شماری از احزاب و جریان های سیاسی از تاخیر در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و ایجاد دولت موقت استقبال کردند.

استقبال برخی از جریان های سیاسی از تاخیر در برگزاری انتخابات ریاست جمهوریبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شماری از احزاب و جریان های سیاسی از تاخیر در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و ایجاد دولت موقت استقبال کردند.

احزاب و جریان های سیاسی افغانستان می گویند از هر طرحی که برآیند آن صلح باشد، پشتیبانی می کنند.

انوارالحق احدی، رئیس جبهه نوین ملی افغانستان گفت: اگر موضوع دو سه ماه به تعویق افتادن انتخابات باشد و مذاکرات صلح پیشرفت کند خوب است؛ در این مدت کمیسیون هم می تواند آمادگی های لازم برای برگزاری انتخابات را بگیرد اما به شرطی که از دو الی سه ماه بیشتر به تعویق نیفتد.

عبدالهادی ارغندیوال، رئیس حزب اسلامی افغانستان نیز گفت: ما از هر طرحی که در آن صلح تامین شود، استقبال می کنیم اما نباید این طرح ها زمینه ساز بی ثباتی بیشتر شود.

با این حال، شماری دیگر نیز مخالف به تعویق افتادن انتخابات و ایجاد دولت موقت هستند. جریان های سیاسی از عدم شفافیت طرح آمریکا سخن زده و تاکید می کنند که ممکن است این طرح به نفع تداوم دولت کنونی تمام شود.

احمد ولی مسعود، رئیس بنیاد احمد شاه مسعود می گوید: تاکنون معلوم نیست که این طرح به خاطر برگزاری انتخابات شفاف و صلح است و یا تحت نام دولت موقت می خواهند رهبری موجود تحت زعامت اشرف غنی را تداوم ببخشند.

در همین حال، شماری از اعضای پیشین طالبان نیز از این طرح استقبال کرده و بر خروج سربازان آمریکائی از افغانستان تاکید می ورزند.

سید اکبر آغا، عضو پیشین گروه طالبان گفت: «پیش از اینکه انتخابات به تعویق بیفتد، بر سر خروج خارجی ها توافق شود؛ بعدا این کار حکومت افغانستان و طالبان است.»

این درحالی است که ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به این موضع تاکید ورزید که انتخابات را به اساس قانون اساسی در زمان معین آن برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار