نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی:

توسعه کشور با استفاده از ظرفیت گازرسانی میسر می شود

نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی گفت:از ظرفیت موجود حوزه گازرسانی برای توسعه کشور باید استفاده کرد.

توسعه کشور با استفاده از ظرفیت گازرسانی میسر می شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ سید احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مردم فریمان، سرخس، بخش‌های احمدآباد و رضویه خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی در حاشیه دیدار با مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: هدف نهایی نظام جمهوری اسلامی ایران از اجرای طرح‌های گازرسانی روستایی، صرفا تامین گرمایش منازل نبوده است.

وی با اشاره به تأثیر گاز بر توسعه اجتماعی و اقتصادی، تصریح کرد: تکمیل و بهره برداری از طرح‌های گازرسانی روستایی منجر به بازگشت جمعیت از حاشیه شهر‌ها به روستا‌ها و یا کوچ به شهر‌های کوچکتر می‌شود.

نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه انرژی آثار روانی مطلوبی را برای سکونت مردم به همراه دارد و در اقتصاد استفاده از این نعمت الهی موجب اشتغال زایی و کمک به توسعه پایدار مناطق می‌شود.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به نمونه‌ای از تبدیل گاز به ثروت‌سازی در بعضی از روستا‌های کشور، افزود: روستای تپه سلام مشهد به لطف گازرسانی تبدیل به مهد تولید شیر و نگهداری محیط دامی در این استان شده است.

وی تصریح کرد: جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، تقویت فضای کسب و کار روستایی، جلوگیری از پیامد‌های مخرب شلوغی و تراکم شهر‌ها از نتایج گازرسانی است.

نماینده مجلس فریمان و سرخس به رشد گازرسانی روستایی طی چند سال گذشته در حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و گفت: عملکرد جهادی شرکت گاز خراسان رضوی طی چند سال گذشته، عقب ماندگی چند دهه پیش را در یک بستر زمانی کوتاه جبران کرد.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه تا چند سال گذشته تنها ۳۰ درصد روستا‌های فریمان و سرخس، بخش‌های احمدآباد و رضویه استان خراسان رضوی از گاز برخوردار بوده اند، افزود: در ۵ سال اخیر ۲۰۰ روستا از نعمت گاز برخوردار و عملیات اجرایی تعداد دیگری از روستا‌ها نیز آغاز شده است.

انتهای پیام //ف.ش


برخورداری ۲۰۰ روستا از گاز در ۵ سال اخیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار