آلمان: رویکرد سیاسی ترامپ پس از انتخابات میان‌دوره هیچ تغییری نمی‌کند

وزیر خارجه آلمان با بیان اینکه پس از انتخابات میان‌دوره کنگره آمریکا تغییری در سیاست‌های ترامپ ایجاد نمی‌شود، خواستار بازبینی روابط برلین و واشنگتن شد.

آلمان: رویکرد سیاسی ترامپ پس از انتخابات میان‌دوره هیچ تغییری نمی‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «هایکو ماس»، وزیر خارجه آلمان تأکید کرد رویکرد سیاسی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، پس از انتخابات میان‌دوره‌ کنگره این کشور تغییر نخواهد کرد.

 او روز چهارشنبه همزمان با اعلام نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا در پیامی توییتری نوشت: «اشتباه است اگر انتظار داشته باشیم رویکرد سیاسی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، پس از انتخابات میان‌دوره‌ این کشور تغییر می‌کند».

وی همچنین افزود: «آمریکا همچنان یکی از مهمترین شرکای ما در خارج از اتحادیه اروپاست، ما برای حفظ این شراکت نیاز داریم روابط خود با واشنگتن را بازبینی و هماهنگ کنیم».

انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا روز گذشته (سه‌شنبه) برگزار شد و  قرار است در این انتخابات سرنوشت تمام ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۵ کرسی از ۱۰۰ کرسی مجلس سنای آمریکا مشخص شود.

بر اساس نتایج اولیه، دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان با کسب ۲۱۹ کرسی اکثریت را در دست گرفته‌اند و  جمهوری‌خواهان نیز ۱۹۳ کرسی را کسب کرده‌اند. در مجلس سنا نیز حزب جمهوری‌خواه با ۵۲ کرسی کنترل این مجلس را در دست گرفته و دموکرات‌ها ۴۵ کرسی را در اختیار گرفته‌اند.

 سرنوشت ۲۳ کرسی مجلس نمایندگان و ۳ کرسی در مجلس سنا هنوز مشخص نشده است اما نتیجه هر چه باشد تغییری در پیروزی دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان و پیروزی جمهوری‌خواهان در مجلس سنا ایجاد نخواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار