رشد دو و نیم برابری زکات در نیشابور

مردم نیشابور زکات اموال خود را با رشد دو و نیم برابری در ۶ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه به کمیته امداد پرداخت کردند.

رشد دو و نیم برابری زکات در نیشابوربه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ هادی محمدیان، رئیس کمیته امداد نیشابور در جلسه شورای زکات نیشابور گفت: نیکوکاران در نیمه نخست امسال یک میلیارد و ۱۶۹ میلیون تومان زکات اموال خود را به این اداره پرداخت کردند که رشد چشمگیری نسبت به سال گذشته داشته است.

وی ادامه داد: نیکوکاران در نیمه ابتدای سال گذشته ۳۶۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان زکات اموال خود را به کمیته امداد پرداخت کردند که در امور محرومان هزینه شد.

رئیس کمیته امداد نیشابور افزود: بیش از یک میلیارد و ۱۶۹ میلیون تومان زکات مستحبی و ۳۹۰ هزار تومان زکات واجب توسط نیکوکاران به کمبته امداد نیشابور پرداخت شده است.

محمدیان با اشاره به هزینه‌های پرداخت شده حاصل از زکات به کمیته امداد نیشابور، افزود: ۶۰۰ هزار تومان در تهیه جهیزیه، چهار میلیون و ۷۳۳ هزار تومان در امور درمان، ۵۵۰ هزار تومان در امور تحصیلی، ۳۳۷ میلیون تومان در بخش ساخت مسکن، ۱۱ میلیون و ۱۶۴ میلیون تومان در بخش بازسازی مسکن و ۸۱۵ میلیون تومان در بخش کمک معیشت و ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در امور محرومان هزینه شده است.


در این جلسه حجت الاسلام سید قاسم یعقوبی امام جمعه نیشابور با بیان اینکه در قرآن و روایات بعد از نماز از زکات به عنوان یک فریضه مهم دینی یاد شده است، گفت: زکات یک امر اقتصادی و اجتماعی است که جنبه اقتصادی آن باعث کاهش فقر در جامعه و جنبه اجتماعی آن اعتلا و گسترش بعد تربیتی، اخلاقی و معنوی را برای جامعه به ارمغان می‌آورد.


یعقوبی با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه به فریضه زکات خاطر اظهار کرد: مسئولان باید از زکات به عنوان یک فرصت و نعمت الهی، جهت رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی محرومان و نیازمندان بهره ببرند و تمام تلاششان را دراین زمینه به کار گیرند.


جلسه شورای زکات نیشابور با هدف بررسی و برنامه ریزی مسائل زکات با حضور اعضای زکات شهرستان برگزار شد.


انتهای پیام//آ. ح



یک میلیارد و ۱۶۹ میلیون تومان زکات در نیشابور

برچسب ها: زکات ، نیشابور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار