مدیر روابط عمومی پیام‌رسان بله در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ایراد در دیتاسنترها عامل اختلال امروز پیام‌رسان بله بود

محمد یاراحمدی درباره اختلال نیم‌ساعته امروز پیام‌رسان بله اظهار داشت که ایراد در دیتاسنترهای یله و همچنین ضعف در زیرساخت‌های کشور عامل این اختلال بوده است.

بلهبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیام‌رسان بله قبل از ظهر امروز با اختلال مواجه شد؛ به طوری که هم نسخه‌ی موبایلی و هم نسخه کامپیوتری این پیام‌رسان، برای مشترکان اینترنت ثابت و همراه با اختلال روبرو شد و دسترسی به آن قطع شده بود. این قطعی حدود 30 دقیقه بیشتر طول نکشید و بله پس از حدود نیم‌ساعت دوباره وصل شد و کاربران توانستند به حساب‌های کاربری خود دسترسی پیدا کنند.

محمد یاراحمدی مدیر روابط عمومی پیام‌رسان بله در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص اختلال پیش‌آمده در پیام‌رسان بله گفت: علت قطعی بله این بود که در یکی از دیتاسنترهای ما مشکلی ایجاد شده بود که رفع آن دقایقی طول کشید. یکی از مشکل‌های ما به دلیل ضعف زیرساخت کشور این است که نمی‌توانیم به طور همزمان از چند دیتاسنتر به صورت فعال استفاده کنیم؛ برای همین وقتی از چند دیتاسنتر در اختیار، فقط یکی به صورت فعال عمل می‌کند، مشکل‌ها محسوس‌تر توسط کاربر تجربه می‌شوند.

وی ادامه داد: البته رفع مشکلات زیرساختی وظیفه ما نیست و حتی بسیاری از فعالیت‌های مرتبط با دیتاسنتر را اگر در یک محیط توسعه‌یافته‌تر بودیم خودمان انجام نمی‌دادیم اما برای اینکه کیفیت محصول و پلتفرم را حفظ کنیم، در عمده موقعیت‌ها خودمان به طور مستقیم وارد عمل می‌شویم.

مدیر روابط عمومی پیام‌رسان بله در رابطه با اختلالاتی که گاهی در این پیام‌رسان مشاهده می‌شود، اظهار داشت: گاهی از خارج کشور حملاتی به دیتاسنترها صورت می‌‌گیرد؛ البته حتی بهترین پلتفرم‌های خارجی هم در برابر حملات دی‌داس آسیب پذیرند. یکی از راه‌حل‌های اصلی برای مدیریت و پایداری بیشتر برابر این حملات توزیع بار شبکه روی چند دیتاسنتر است که به دلیل ضعف‌های زیرساختی ما امکان‌پذیر نیست. در عمل ما گاهی برای کاهش آسیب این حملات برای مدت کوتاهی اتصال از خارج از کشور را محدود می‌کنیم و به همین دلیل بعضی اوقات کاربرانی که از فیلترشکن استفاده می‌کنند در استفاده از بله دچار اختلاف می‌شوند.


بیشتر بخوانید: پیام‌رسان بله با رشد ۷۶ درصدی به ۹/۸ میلیون تراکنش مالی رسید/ آپ‌تایم بودن ۹۹/۹۷ درصدی بله


یاراحمدی همچنین افزود: بروز چنین اختلالاتی در پیام‌رسان‌ها یک امر طبیعی است. بارها شاهد بوده‌ایم که پیام‌رسان‌های بزرگتر از بله مانند تلگرام هم در برابر حملاتی مانند دی‌داس، مقاوم نبودند و چند روز متمادی اختلالاتی را تجربه کردند؛ چون حملاتی مانند دی‌داس، مواردی نیستند که بتوان به طور کامل در برابر آن مقاوم بود و فقط می‌توان میزان آسیب‌پذیری را کاهش داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.