نتیجه تحقیقات درباره ترور جنرال «عبدالرازق» اعلام شد

رئیس امنیت ملی افغانستان با اعلام پایان تحقیقات درباره پرونده ترور بحث برانگیز جنرال عبدالرازق، فرمانده پلیس قندهار گفت وی توسط استخبارات منطقه ترور شده است.

نتیجه تحقیقات درباره ترور جنرال «عبدالرازق» اعلام شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس امنیت ملی افغانستان با اعلام پایان تحقیقات درباره پرونده ترور بحث برانگیز جنرال عبدالرازق، فرمانده پلیس قندهار گفت وی توسط استخبارات منطقه ترور شده است.

استانکزی، رئیس امنیت ملی افغانستان که امروز (شنبه ۱۲ عقرب/ آبان) در مجلس نمایندگان سخنرانی می‌کرد گفت: قتلجنرال عبدالرازق نمی‌تواند تنها کار طالبان باشد؛ بلکه این ترور توسط استخبارات کشورهای منطقه صورت گرفته است.

وی اضافه کرد که طالبان پس از کشته شدن عبدالرازق، مسئولیت آن را بر عهده گرفتند اما بعدا انکار کردند. به گفته رئیس امنیت ملی افغانستان، طالبان می‌خواست با انکار کردن قتل جنرال عبدالرازق به نفع خود از جنگ تبلیغاتی استفاده کند.

استانکزی افزود: طالبان دیگر مشروعیت دینی و اجتماعی خود را از دست داده است و کافی است که ما در برابر آنها در سنگرها جدی عمل کنیم.

معصوم استانکزی در مورد جزئیات قتل جنرال عبدالرازق گفت: تمامی عناصر ترور فرمانده امنیه ولایت قندهار شناسایی و شماری از آنها دستگیر شده اند و در مجموع پرونده این حمله از نگاه امنیتی تکمیل شده است.

جنرال عبدالرازق به تاریخ ۲۶ میزان/ مهر در حالی به قتل رسید که در یک جلسه مشترک با فرمانده نیروهای نظامی خارجی و مقام های محلی آن ولایت در دفتر والی قندهار شرکت کرده بود.

اگرچه طالبان مسئولیت ترور او را بر عهده گرفت اما شماری از منابع، قتل او را به مشاجره ای لفظی نسبت دادند که در آن نشست، میان جنرال عبدالرازق و جنرال میلر آمریکایی در خصوص حصارکشی پاکستان در امتداد خط دیورند رخ داده بود.

دولت افغانستان و نیروهای خارجی این ادعا را تکذیب کرده اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار