معاون شورای امنیت افغانستان به دلیل «مدیریت ناسالم انتخابات» استعفا کرد

عبدالحکیم نورزی، معاون شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که به دلیل «مدیریت ناسالم انتخابات» از مقامش استعفا کرده است.

معاون شورای امنیت افغانستانر به دلیل «مدیریت ناسالم انتخابات» استعفا کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالحکیم نورزی، معاون شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که به دلیل «مدیریت ناسالم انتخابات» از مقامش استعفا کرده است.

نورزی با نشر متن استعفا نامه‌ی خود در صفحات مجازی گفته است که دلیل اصلی کناره‌گیری‌اش مدیریت ناسالم انتخابات بوده است.

وی در استعفا نامه خود ذکر کرده است که رهبران حکومت وحدت ملی در بخش‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و امور انتخابات به تعهدات‌شان عمل نکرده‌اند.

معاون شورای امنیت ملی افغانستان تاکید کرده است که به خاطر ابراز همدردی با نامزدانی که با وجود تهدیدات بلند امنیتی خود را نامزد انتخابات پارلمانی کرده و در کمپین‌های انتخاباتی سهم گرفته‌اند که شماری از آن‌ها در این راه کشته و زخمی شده‌اند، از مقامش کنار می‌رود.

عبدالحکیم نورزی، در اواخر حمل/ فروردین ۱۳۹۶ خورشیدی، به عنوان معاون تفتیش داخلی شورای امنیت ملی افغانستان آغاز به کار کرد.

این عضو ارشد شورای امنیت ملی افغانستان در حالی استعفا می‌دهد که پیش از این، حنیف اتمر، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان و محمد سلیمان کاکر، معاون وی و همچنین حکمت‌خلیل کرزی، معین سیاسی وزارت خارجه از وظایفشان کناره‌گیری کرده بودند.

دلیل عمده این استعفا‌ها وجود اختلاف‌های عمیق در سطح رهبری حکومت وحدت ملی خوانده شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار