اشرف غنی:

از هر اقدامی که منتج به مذاکرات بین الافغانی و صلح پایدار شود حمایت می‌ کنیم

جنرال جوزف ووتل، رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا با اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان دیدار کرد.

از هر اقدامی که منتج به مذاکرات بین الافغانی و صلح پایدار شود حمایت می‌ کنیمبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، جنرال جوزف ووتل، رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا با اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان دیدار کرد.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که در این دیدار دو طرف بر مذاکرات بین‌الافغانی، مبارزه مشترک علیه تروریسم، تجهیز و تقویت نیروهای امنیتی و دفاعی و آوردن اصلاحات در این نیروها تاکید کرده اند.

رئیس جمهور افغانستان در این دیدار گفت: درخصوص صلح اجماع در سطح ملی، منطقه ای، بین‌المللی و کشورهای اسلامی به میان آمده است و کابل از هر اقدامی که منتج به مذاکرات بین الافغانی و صلح پایدار شود حمایت می‌کند.

نرال جوزف ووتل، رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا نیز از تلاش نیروهای امنیتی و دفاعی در تامین امنیت انتخابات پارلمانی تقدیر کرد و گفت آمریکا به عنوان متحد استراتژیک افغانستان باقی خواهد ماند.

از هر اقدامی که منتج به مذاکرات بین الافغانی و صلح پایدار شود حمایت می‌ کنیم

گفتنی است که رئیس جمهور افغانستان در حالی از اجماع بین المللی در مورد روند صلح حرف می زند که قرار است نشست صلح مسکو با حضور طالبان تا چند روز دیگر برگزار شود اما وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرده است که کابل و مسکو هنوز بر سر چگونگی و زمان برگزاری و نیز جزئیات این نشست به توافق نرسیده اند.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار