سخنگوی کاخ سفید: ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۶۳ میلیون رأی مردمی کسب کرد!

علی‌رغم اینکه ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶ در آرای مردمی از کلینتون شکست خورد، سارا سندرز امروز مدعی شد او در این رقابت‌ها اکثریت آرای مردمی را کسب کرده و قاطعانه نامزد دموکرات‌ها را شکست داده است.

سخنگوی کاخ سفید: ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۶۳ میلیون رأی مردمی کسب کرد!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینتنرتی نشریه آمریکایی هیل، سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید، در جریان نشست خبری امروز (دوشنبه) مدعی شد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 این کشور با کسب 63 میلیون رأی، اکثریت قاطع آرای مردمی را در این رقابت‌ها از آن خود کرد. این در حالی است که در انتخابات سال 2016، هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات، بیشتر آرای مردمی را از آن خود کرد و توانست 65.8 میلیون رأی مردمی کسب کند.

آنچه باعث راهیابی ترامپ به کاخ سفید –علی رغم شکست وی در آرای مردمی– شد آرای کالج الکترال بود. ترامپ با کسب 304 رأی در برابر 227 رأی کالج الکترال کلینتون، توانست وزیر امور خارجه دوران ریاست جمهوری باراک اوباما را شکست دهد.

سندرز در این باره مدعی شد ترامپ اکثریت قاطع آرای 63 میلیون آمریکایی طرفدارش را که خواهان اجرای سیاست های وی بودند، کسب کرد و به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شد. سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری امروز خود که پس از چندین هفته برگزار شد، همچنین افزود ترامپ به وعده های انتخاباتی اش عمل کرده است.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه اظهارات چاپلوسانه خود نیز به تشریح به اصطلاح دستاوردهای ترامپ از زمان راهیابی‌اش به کاخ سفید پرداخت.

علی رغم وجود آماری که بیانگر شکست رئیس جمهور کنونی آمریکا در آرای مردمی انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکاست، این نخستین بار نیست که ترامپ و یا یکی از اعضای دولتش مدعی می شود او در رقابت های سال 2016 بیشترین آرای مردمی را کسب کرده است.

همچنین به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید دوشنبه شب از سفر رئیس جمهور آمریکا به پیتسبورگ، شهری که دو روز قبل در آن تیراندازی مرگباری اتفاق افتاد، خبر داد. ترامپ قرار است فردا (سه‌شنبه) به همراه ملانیا، همسرش، عازم شهر پیتسبورگ شود. اظهارات نسنجیده ترامپ پس از این حمله جنجال آفرین شده است. رئیس‌جمهور آمریکا در جریان سخنرانی خود در کنفرانس آینده کشاورزان آمریکا در ایندیاناپولیس به شوخی درباره لغو برنامه سخنرانی انتخاباتی خود پرداخت و لغو آن را به جای حادثه تیراندازی در پنسیلوانیا به بد شدن موهای خود نسبت داد. این اظهارات خشم مردم آمریکا، به ویژه کاربران فضای مجازی را برانگیخت. او همچنین در مصاحبه با خبرنگاران حاضر نشد به وجود نقص‌هایی در قوانین حمل سلاح در آمریکا اذعان کند و مدعی شد: آنچه در پیتسبورگ رخ داد، هیچ ارتباطی با قانون آزادی حمل سلاح نداشت و این کنیسه باید از محافظان مسلح برخوردار می بود.

بر اثر حمله فردی مسلح به کنیسه «درخت حیات» شهر پیتسبورگ ایالت پنسلوانیا، دست‌کم 11 نفر که همگی یهودی بودند، کشته و شماری نیز زخمی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار