جذب صددرصدی اعتبار تسهیلات اشتغالزایی روستایی در کرمانشاه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از جذب صددرصدی اعتبار تسهیلات اشتغالزایی روستایی خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در نشست کارگروه اشتغال استان کرمانشاه گفت : عملکرد بانکهای عامل استان در مورد اعتبارات تخصیص یافته به کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تاکنون ۴۵ میلیارد تومان بوده که جمعا ۳۶ درصد جذب شده است که تا پایان آذرماه تمام این اعتبارات جذب شود.

وی همچنین اعتبارات بهزیستی تخصیص یافته به اداره کل بهزیستی استان را ۲۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت : ۵۰ درصد این مبلغ تاکنون جذب شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه افزود : شورای‌عالی اشتغال برای تدوین برنامه توسعه اشتغال کسب و کار مناطق مرزی از استانها درخواست کرده که مطالعات، پیشنهادات و برنامه ها را معرفی کنیم و در این زمینه با دستگاه‌های مختلف مکاتبه کردیم.

وی به آمار عملکرد تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری اشاره ای داشت و گفت: تاکنون میزان انعقاد قرارداد ۱۱۰ درصد نسبت به سهمیه بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه بیان داشت: ۱۰۰ درصد اعتبارات جذب شده، اما بانک ها هنوز بخشی از آنرا پرداخت نکرده اند.

وی از پیش پذیرش ۲۴۱۶ طرح در سامانه کارا خبر داد و اشتغال پیش‌بینی شده این طرح ها را ۸۵۸۷ اعلام کرد و گفت: ۲۳۸۱ طرح به بانک معرفی شده و ۱۶۶۳ طرح انعقاد قرارداد ۱۶۶۳ و ۱۶۲۰ طرح پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: هرسین با ۴۲۲ طرح و ۱۳ میلیارد تومان و ۱۵۳ درصد جذب نسبت به سهمیه در جایگاه اول است.

وی تصریح کرد: سرپل ذهاب با ۶۲ طرح و جذب ۴۷ درصد نسبت به سهمیه در جایگاه آخر است، اما از نظر جذب اعتبارات زلزله مبلغ خوبی را جذب کرده است.

عزیزی این اختلاف را ناشی از تصورات مردم زلزله‌زده برای اعمال تخفیف و استمهال در تسهیلات مناطق زلزله زده نسبت به روستایی و عشایری دانست و افزود: از طرف دیگر محدودیت‌های تسهیلات مناطق زلزله هم کمتر است .

 

 

انتهای پیام/د

جذب اعتبارات تخصیص یافته به کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ۳۶ درصد است

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، جلسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.