۴۴ درصد منازل روستایی کامیاران مقاوم سازی شدند

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کامیاران با اشاره به اینکه این شهرستان دارای ۱۲ هزار و ۸۵۰ واحد روستایی است، گفت: براساس آمار از سال ۸۴ تاکنون بهسازی و نوسازی ۴۴ درصد این واحد‌ها انجام شده است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حمید روحانی گفت: در این مدت پنج هزار و ۶۰۰ واحد مسکن روستایی، تسهیلات کم بهره با نرخ سود ۵ درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله دریافت کردند.

وی افزود: از آغاز طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در کشور تسهیلات پرداختی به متقاضیان از ۵۰ میلیون ریال شروع و اکنون به هر واحد ۲۵۰ میلیون ریال پرداخت می‌شود.

روحانی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به واحد‌های زلزله زده شهرستان نیز آغاز شده است، تاکید کرد: بر اثر وقوع زلزله در آبان ماه سال گذشته، ۶۱۷ واحد مسکن روستایی و شهری در شهرستان ارزیابی، بازرسی و کارشناسی شد که ۲۲۰ واحد آن مربوط به کامیاران و ۳۹۷ واحد نیز در موچش است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کامیاران با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات به این واحد‌ها از ۲ هفته پیش آغاز شده است، یادآور شد: سهمیه اختصاص داده شده از سوی بنیاد مسکن کردستان به کامیاران برای ۸۰ مورد احداثی، ۱۵۰ مورد تعمیری و ۵۹ مورد کمک معیشتی است.

وی اضافه کرد: میزان این تسهیلات برای واحد‌های احداثی شهری ۴۰۰ میلیون ریال با سود ۴ درصد و باز پرداخت ۱۵ ساله، ۱۰۰ میلیون ریال کمک معیشت و ۷۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و برای واحد‌های روستایی ۳۰۰ میلیون ریال با سود ۴ درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله، ۱۰۰ میلیون ریال کمک معیشت و ۷ میلیون ریال کمک بلاعوض است.

روحانی با بیان اینکه در حال تشکیل پرونده و انجام کار‌های مقدماتی پرداخت تسهیلات به ۱۰ مورد از مسکن‌های احداثی شهری هستیم، گفت: این آمار برای واحد‌های روستایی شامل ۵۰ مورد احداثی و ۱۱۰ مورد تعمیری است.

وی با اشاره به اینکه سهمیه تعدادی از بانک‌ها هنور اعلام و ابلاغ نشده است، افزود: با اعلام سهمیه این بانک‌ها سهم شهرستان کامیاران در احداث واحد‌های شهری به ۲۰ مورد و روستایی به ۸۰ مورد خواهد رسید.

روحانی جذب این سهمیه را کمک بسیار خوبی برای شهرستان دانست و یادآور شد: در صورتی که این تسهیلات برای تکمیل واحد‌های احداثی کافی نباشد متقاضیان می‌توانند از بخش تسهیلات مقاوم سازی نیز استفاده کنند.

انتهای پیام/م

پنج هزار و ۶۰۰ واحد مسکن روستایی تسهیلات کم بهره دریافت کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.