معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خوزستان هشدار داد؛

همراه داشتن داروی گياهی مشکوک و شبيه به موادمخدر توسط زائران ممنوع

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خوزستان همراه داشتن داروی گیاهی مشکوک و شبیه موادمخدر توسط زائران اربعین را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرهنگ علی قاسم پور، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خوزستان بیان کرد: فيض حضور در سرزمين عتبات عاليات، توفيقی است که خداوند منان برای زائران اربعين حسینی (ع) مقرر فرموده است كه بروز هرگونه عوارض جسمی، روحی و روانی در افراد، موجب توفيق نداشتن و ايجاد شبهه در مناسک معنوی و زيارتی می گردد.

وي با بیان اینکه دولت عراق در سال های اخير مبادی ورودی خود را به آخرين امکانات کنترلی و حفاظتی مجهز کرده و با بهره گيری از کادر متخصص در چهره زنی، مبادرت به شناسايی زائران معتاد و جستجوی بار همراه آن ها می کند اذعان داشت: اميدواریم شاهد دستگيری و بازداشت زائران به دليل حمل موادمخدر چه در ايران و چه در کشور عراق نباشيم.

سرهنگ قاسم پور، همراه داشتن هرگونه داروی گياهی مشکوک و شبيه به موادمخدر، قرص های روان گردان مانند متادون، قرص های آرام بخش از قبيل؛ انواع مسکن های حاوی کدئين، ديازپام، فلورازپام، کلونازپام، اکسازپام، لورازپام و غیره در کشور عراق را جرم عنوان کرد و افزود: برای شخص خاطی مجازات به دنبال دارد.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان خوزستان اظهار داشت: بازداشت هر يک از مرتکبان جرايم ذکر شده تابع محدوديت سنی و جنسيت نبوده و به صرف کشف مواد مخدر، فرد حامل آن بازداشت و یا محاکمه می شود.

انتهای پیام/گ

همراه داشتن موادمخدر در سفر عتبات عالیات جرم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.