شاهدان در پرونده خاشقجی در معرض اعدام هستند

رند پال عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفت امکان دارد ۱۵ نفری که روزنامه‌نگار منتقد سعودی را به قتل رساندند سریعاً نابود شده یا حاکمیت عربستان از دست آن‌ها خلاص شود.

شاهدان در پرونده خاشقجی در معرض اعدام هستندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، رند پال، سناتور جمهوری‌خواه و عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در واکنش به اظهارات عادل الجبیر، وزیر خارجه سعودی گفت، امکان دارد ۱۵ نفری که جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی را به قتل رساندند سریعاً نابود شده یا حاکمیت عربستان از دست آن‌ها خلاص شود.

وی افزود: «هرکسی که احتمال برود می‌تواند سخنانی را بیان کند که نشان دهنده دست داشتن محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در قضیه خاشقجی است به احتمال زیاد اعدام می‌شود.»

عادل الجبیر روز گذشته مدعی شد که پادشاه و ولی‌عهد عربستان از قتل خاشقجی در کنسولگری این کشور در استانبول بی‌اطلاع بوده‌اند. وی همچنین ادعا کرد که ریاض به انجام تحقیقات کامل درباره این پرونده پایبند است.

عربستان روز شنبه تحت فشار افکار عمومی و با توجه به افشای شواهد غیرقابل‌انکار، پس از 18 روز به کشته شدن خاشقجی در داخل کنسولگری خود در استانبول اعتراف کرد اما آن را به گردن عوامل خودسر انداخت و ادعا کرد که خاشقجی بر اثر درگیری کشته شده است.

انتهای پیام/

خطر اعدام برای شاهدان قضیه خاشقجی!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۱۵:۳۸ ۰۱ آبان ۱۳۹۷
هنوز دقیقاً معلوم نیست پشت پرده چه قضیه ای هست بر فرض که ادعای آل سعود درست باشد که به هیچ وجه درست نیست و با هزار و یک دلیل متهم اصلی ولیعهد عربستان است اما بر فرض صحت این ادعا مخفی کردن جنازه چه معنی می تواند داشته باشد آیا آل سعود نمی توانند آن 15 نفر را مجبور به معرفی محل جنازه بکند ؟ آیا ولیعهد شرور عربستان اینقدر بی عُرضه است که محافظان شخصی اش با یک هواپیمای خصوصی بدون اجازه و دستور او می روند یک فرد نامداری مثل خاشقچی را می کشند و او خبر ندارد ؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۲۷ ۰۱ آبان ۱۳۹۷
رند پال نمی خواهد تو نظر بدهی که با عاملان قتل خاشقجی چگونه رفتار کنند( نظر داده ای به اعدام ) چرا باید 15تروریست عربستانی که در سرزمین وحی زندگی وتحت قانون اسلام هستند و دادستان کل ترکیه و حقوقدانان ترکیه و قضات بررسی کننده پرونده عاملان قتل که تحت دین مبین اسلام زندگی می کنند قانون حکم کتاب خداوند را که "قصاص" است کنار بگذارند و به توصیه تو که از دین اسلام معلوم است که مطلع نیستی گوش کنند و عاملان را اعدام کنند باید درست طبق قرآن که کتاب دستور زندگی مسلمانان است عاملین را با همان کیفیتی که قاشقجی را به قتل رسانده اند همه را "قصاص" کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۳ ۰۲ آبان ۱۳۹۷
مرگبر بن سلمان
Netherlands
محمد
۰۹:۰۹ ۰۱ آبان ۱۳۹۷
سلام خداقوت
اولا این کار خدابود بدست خودشان رسوای جهان شدند
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۰۸ ۰۱ آبان ۱۳۹۷
رندپال : تا به حال با وجدان خودت دو دوتا چهارتا کرده بودی که: در واقعه11سپتامبر 15عربستانی عملیات تروریستی برون مرزی انجام دادند و قضیه ماست مالی شد و در واقعه قتل خاشقجی هم درست تعداد15عربستانی عملیات تروریستی برون مرزی انجام داده اند و باز هیئت حاکمه آمریکا با وجود استندات محکم وقوی دادگاه پسند سعی در ماست مالی کردن قضیه را دارند در11سپتامبر چندین جلد مشتمل بر چند صد صفحه تحقیقات وجود داشت که عملیات تروریستی برون مرزی عربستان را در خاک یک کشور دیگر اثبات می کرد و در این واقعه هم مستندات محکم صوتی وتصویری وجود دارد ولی معلوم نیست چرا به خاطر عربستان که با شیر خبیث ترامپ شده اش باز هیئت حاکمه آمریکا سعی در لاپوشانی قضیه دارد وقتی هیئت حاکمه یک کشور برای استیفای حقوق شهروندان اصیل خاک مادری خودش اهمال کند( گرفتن غرامت از عربستان و توزیع به خانواده های آسیب دیدگان آمریکائی الاصل در11سپتامبر ) حال چه انتظاری می توان داشت که برای یک شهروند عربستانی که مقیم آمریکا بوده کاری کند؟! متاسفانه هیئت حاکمه کشوری که تو نماینده مردمش هستی حقوق یک بشر را = وزن بیشتر دلار در کفه ترازوی عدالت میداند......
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۰۸:۲۰ ۰۱ آبان ۱۳۹۷
به امید خدا سرنگونی ال سعود نزدیک شده و خانه خدا آزاد شود و مانند کربلا شود برای زیارت مردم در آینده نزدیک .خون نمیر ومردم یمن دامن ال سعود گرفته .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۰۱ آبان ۱۳۹۷
عربستان از بیخ فرهنگش مشکل داره و نمیشه بهش فهموند با مخالف باید مدارا کرد . این قتل نشون میده باید اسم عربستان کامل پاک بشه . احتمالا چندی بعد عربستان به ویرانه تبدیل میشه و نفتش رو میبرن .قتل حاجی های ایرانی یادمون نرفته .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۵ ۰۱ آبان ۱۳۹۷
اردوخان بیدار نشد
آخرین اخبار