لزوم تزیق واکسن آنفلوانزا برای گروه های خطر

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: زائران اربعین که در گروه خطر قرار دارند قبل از سفر به عراق واکسن آنفلوانزا تزیق کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  سید مهدی حسینی‌زاده، رئیس مرکز بهداشت خوزستان بیان داشت: واکسیناسیون مهم ترین روش برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا و عوارض آن است و گروه‌های در معرض ابتلا به فرم شدید بیماری آنفلوانزا هستند که توصیه می‌شود قبل از خروج از کشور واکسن آنفلوانزای فصلی را تلقیح کنند و استفاده از  این واکسن برای زائران فوق العاده مهم است.

حسینی‌زاده افزود: چنانچه فردی دچار علائم آنفلوانزا شد، باید بلافاصله به پزشک مراجعه و دستورات درمانی پزشک مانند استراحت کافی، تغذیه مناسب و استفاده از مایعات را رعایت کند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان عنوان کرد: توصیه می‌شود واکسن آنفلوانزا را قبل از فرا رسیدن شروع فصل سرما و افزایش شیوع بیماری دریافت کنند.

وی افزود: افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی، تنفسی مزمن مانند آسم، نارسایی کلیه، نارسایی‌های کبدی، سرطان، افراد در حال شیمی‌درمانی، مبتلایان به دیابت پیشرفته و کنترل نشده، بیماران مبتلا به اختلالات خونی، تمام افرادی که تحت درمان طولانی مدت با آسپرین هستند، افراد بالای ۵۰ سال، کودکان ۶ ماه تا ۵۹ ماه و خانم‌های بارداری که سه ماهه دوم و سوم حاملگی آنان مقارن با فصل شیوع آنفلوانزا است،

انتهای پیام/م

توصیه های پزشکی به زائران اربعین

برچسب ها: اربعین ، محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.