تدوین شدن طرح حفاظت و مرمت بافت شهرستان ساری

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از تدوین شدن طرح حفاظت و مرمت بافت شهرستان ساری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سیف الله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه قسمت مطالعات و شناخت بافت ساری به پایان رسیده است افزود: با اجرای این طرح سبب انسجام اجتماعی در بافت و از   آسیب‌ها جدی به حداقل می رسد .

وی با بیان اینکه پیشینه تاریخی، آثار معماری و شهری ارزشمند، شبکه دسترسی و معابر و جهت گیری فضاها، همگی نشان دهده ارزش‌های تاریخی و فرهنگی بافت تاریخی شهرستان ساری است افزود: این ارزش‌های تاریخی موجب شده تا دستگاه های متولی  زمینه حفظ و احیای پیشینه اعتقادی شهر ساری و اهالی آن را فراهم کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از محدوده بافت تاریخی شهر ساری به عنوان مهمترین و اصلی‌ترین عامل یاری رسان در توسعه فرهنگ غنی مردم آن یاد کرد و گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر، برخی اقدامات مغایر با تاریخ و میراث فرهنگی این شهر روی داده که نه تنها موجب از بین رفتن بخش‌هایی از بزرگترین سرمایه ساکنین آن شد، بلکه به عنوان مانعی بزرگ در مسیر توسعه و پیشرفت شهر معرفی شد.

فرزانه افزود: با همکاری دستگاه‌های متولی مدیریت شهری، چون استانداری، شهرداری، راه و شهرسازی، اوقاف و امور خیریه و سایر ارگان‌های ذیربط به اصلی‌ترین هدف مدیریت شهری و تبعیت از قوانین حاکم بر بافت تاریخی  برای ارتقای کیفیت زندگی ساکنین ضروری است.

انتهای پیام /ر

اجرای طرح حفاظت و مرمت بافت در شهرستان ساری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.