افزایش ۶۰ درصدی صادرات صنایع دستی بوشهر

معاون امور گمرکی صادرات و ترانزیت گمرکات استان بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال ۲۷۰ تن صنایع دستی از استان صادر شده که ۶۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش دارد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بهروز قره بیگی در حاشیه برپایی نمایشگاه صنایع دستی استان بوشهر در گمرک افزود: این صنایع دستی شامل کالا‌هایی مانند حصیر و سفال بوده که بیشتر به کشور‌های حاشیه خلیج فارس مانند امارات، قطر و بحرین صادر شده است.

وی ارزش صنایع دستی صادر شده را ۷۰۰ میلیون دلار اعلام کرد یعنی دو و نیم برابر ارزش صادرات این کالا‌ها در نیمه نخست پارسال.

افزایش ۶۰ درصدی صادرات صنایع دستی بوشهر

معاون امور گمرکی صادرات و ترانزیت گمرکات استان بوشهر گفت: در شش ماه نخست امسال، ۱۵ میلیون تن کالا از استان بوشهر صادر شده که ۹.۳۳ درصد آن صنایع دستی بوده است.

قره بیگی ارزش کالا‌های صادراتی از استان بوشهر را بیش از ۵/۷ میلیارد دلار عنوان کرد که پنج درصد نسبت به زمان مشابه پارسال بیشتر شده است.

افزایش ۶۰ درصدی صادرات صنایع دستی بوشهر

وی بیان کرد: اگر میعانات گازی را از کالا‌های صادراتی کم کنیم در نیمه نخست امسال، ۵/۱۰ میلیون تن کالا به ارزش ۵ میلیارد دلار از گمرکات استان صادر شده که ارزش آن نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

منصور بازیار مدیر کل گمرکات بوشهر هم با اشاره به اینکه گمرک‌های استان رتبه نخست صادرات کالا را در کشور دارند، گفت: گمرک شبانه روزی در خدمت صادرکنندگان است و آماده‌ایم صاحبان کالا در هر نقطه از استان باشند آنجا حضور یابیم و کالایشان را ارزیابی کنیم.

افزایش ۶۰ درصدی صادرات صنایع دستی بوشهر

نمایشگاه صنایع دستی استان بوشهر امروز به مناسبت ۲۹ مهر روز صادرات، در گمرک بوشهر گشایش یافت.

این نمایشگاه تا سوم آبان از ساعت ۷ تا ۱۳ میزبان علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/ک

گشایش نمایشگاه صنایع دستی در گمرک بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.