مدیر ادبیات پایداری حوزه هنری کشور؛

ظرفیت ادبیات پایداری استان اردبیل قابل تامل است/ ادبیات پایداری ایران از جایگاه جهانی برخوردار است

مدیر ادبیات پایداری حوزه هنری کشور گفت: استان اردبیل در حوزه ادبیات پایداری نویسندگان توانمندی دارد که هر کدام از آنها در سطح کشور حرفی برای گفتن دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مرتضی سرهنگی، مدیر ادبیات پایداری حوزه هنری کشور افزود: در طول سالهایی که فعالان ادبیات پایداری به نگارش خاطره رزمندگان هشت سال دفاع مقدس پرداخت کرده اند حدود 12 هزار عنوان کتاب در حوزه ادبیات پایداری در سطح کشور تولید شده است و امروز به جرات می توان ادعا کرد این ادبیات از جایگاه جهانی برخوردار است.

وی گفت: فرهنگ‌سازی برای اقتباس هنری اولویت اساسی است که باید مبنای کار فعالان این عرصه قرار گیرد.

مدیر ادبیات پایداری حوزه هنری کشور با اشاره به اینکه ایران اسلامی در حوزه ادبیات پایداری جایگاهی ویژه دارد افزود: امروز آثار نویسندگان حوزه ادبیات پایداری و دفاع مقدس به زبان مختلفی چون اردو، روسی و انگلیسی ترجمه شده است و با توجه به اینکه ادبیات پایداری ادبیات زنده است دفاع از آرمان‌های ما برای ما یک اولویت اساسی است که امیدواریم برنامه‌های ما در این زمینه خروجی‌های مناسبی به دنبال داشته باشد.

سرهنگی تصریح کرد: محتوای ادبیات پایداری بر خلاف تصور ساده و سطحی نیست برای همین باید در احیا و حفظ این ادبیات نظارت‌های همه‌جانبه‌ای داشته باشیم و مدیران استانی در این زمینه رسالتی خطیر و حساس بر عهده دارند.

وی اظهار کرد: آثار تولید شده خاطره‌محور است و نقطه قوت حوزه ادبیات پایداری نیز همین مورد است که این موضوع به عنوان یک اصل اساسی مبنای کار قرار داردو تلاش بر این است که بتوانیم به اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم و پرداخت به اهمیت نگارش آثار فاخر بسیار حائز اهمیت است.

مدیر ادبیات پایداری حوزه هنری کشور اظهار داشت: استان اردبیل در قله ادبیات پایداری کشور قرار دارد و اگر قرار باشد تحولی در فرهنگ پایداری ایجاد شود قطع به یقین ظرفیت های این استان قابل تامل است.

سرهنگی به جایگاه والای ادبیات پایداری ایران در سطح جهان اشاره کرد و گفت: متاسفانه فیلم سازان کشور از آثار فاخر این حوزه اقتباس نمی کنند.

وی در ادامه سخنان خودضمن مقایسه ادبیات پایداری ایران با فرانسه گفت: ادبیات پایداری ایران ادبیاتی زنده است چون که تنها ملت زنده است که می تواند از آرمان های خود دفاع کند.

این نویسنده سرشناس کشور در حوزه ادبیات پایداری به مفاهیم کتاب خاموشی دریا اشاره کرد و گفت: ادبیات جنگ، به ما نشان می دهد که ما چه کسی هستیم.

وی با بیان اینکه مصاحبه کننده در ادبیات پایداری از ارزش بالایی برخوردار است، گفت: این هنر مصاحبه گر است که می تواند سرنوشت یک اثر را تغییر دهد به طوری که بعد از گذشت سال ها هنرمندان بتوانند از آثار فاخر این حوزه اقتباس کرده  و آثار هنری چون فیلم، تئاتر و نمایشنامه خلق کنند.

سرهنگی در ادامه سخنان خود اهمیت مطالعه شخصیت فرد مصاحبه شونده را متذکر شد و گفت: بعضی از مصاحبه ها ایجاب می کند که فرد مصاحبه کننده حتی 6 ماه روی فرد مصاحبه شوند مطالعه کند تا بتواند اثر فاخری تولید کند.

وی از مدیران استانی ادبیات پایداری خواست تا با نظارت بیشتر بر آثار نویسندگان حداقل یک اثر فاخر در استان خود تولید کنند تا در آینده نزدیک شاهد تولید 30 اثر فاخر قابل اقتباس هنری در حوزه ادبیات پایداری در سطح کشور باشیم.

انتهای پیام/ح

تولید 12 هزار عنوان کتاب در حوزه ادبیات پایداری در سطح کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.