افزایش ۴۰ درصدی پرواز‌های فرودگاه بوشهر

مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر گفت: براساس آمار ارائه شده در بولتن ۲۰۱۷ گروه تحلیل گرا ENAC تعداد پرواز‌های فرودگاه بوشهر در سال ۲۰۱۷ نسبت به ۲۰۱۶، ۴۰ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۴۰ درصدی پرواز‌های فرودگاه بوشهربه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کمال دهقان منشادی امروز در بازدید استاندار از برج مراقبت فرودگاه بوشهر به مناسبت ۲۰اکتبر (۲۸مهر) روز جهانی مراقبت پرواز افزود: در سال ۲۰۱۷ تعداد چهار هزار و ۳۳۴ سورتی پرواز از فرودگاه بین المللی بوشهر انجام گرفت که نسبت به سال ۲۰۱۶ افزایش ۴۰ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: در همین مدت، ۶۲۵ هزار و ۹۷۶ مسافر در این فرودگاه جا به جا شدند که نشان دهنده افزایش ۴۲ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۶ است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر گفت: در میان ۵۳ فرودگاه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران فرودگاه بین المللی بوشهر بیشترین درصد افزایش را در اعزام و پذیرش مسافر و همچنین تعداد پرواز داشته است.

وی همچنین با اشاره به وجود ۶ فرودگاه در استان بوشهر بیان کرد: پرواز‌های فرودگاه بوشهر به ۶ مقصد تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، خارگ و اهواز انجام می‌گیرد.

دهقان با اشاره به طرح‌های اجرا شده برای توسعه فرودگاه بوشهر و ایجاد دیوار فرودگاه گناوه، افزود: با ساخت پارکینگ جدید هواپیما در فرودگاه بوشهر به وسعت ۲۳ هزار مترمربع، اکنون این فرودگاه ظرفیت لازم توقف ۶ فروند هواپیما را دارد.

وی همچنین باند فرودگاه بوشهر با ۴۷۰۰ متر طول و ۳۲۰ هکتار وسعت را یکی از بلندترین باند‌های فرودگاهی در خاورمیانه عنوان کرد.

استاندار بوشهر نیز با قدردانی از تلاش گروه‌های مختلف مراقبت از پرواز در فرودگاه‌های استان گفت: کارکنان مراقبت از پرواز، چشمان بیداری هستند که امنیت مطلوب پرواز را فراهم می‌کنند.

عبدالکریم گراوند افزود: فرودگاه بوشهر به عنوان یکی از فرودگاه‌های مرزی کشور، بر پرواز‌های غیرمسافری را هم نظارت می‌کند و کاری فراتر از فرودگاه سایر استان‌ها بر عهده دارد.

انتهای پیام/ک

پرواز‌های فرودگاه بوشهر ۴۰ درصد افزایش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.