برگزاری سمینار بررسی ابزار‌های نوین تامین مالی دولت

سمینار بررسی ابزار‌های نوین تامین مالی دولت، با تاکید بر اوراق تسویه خزانه امروز در کرمانشاه برگزار شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سالاری معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به محدودیت‌های منابعی که دولت دارد گفت : دولت برای توسعه فعالیت‌های عمرانی خود ظرفیت خوبی به نام اسناد خزانه اسلامی را تعریف کرده است.

وی با بیان اینکه در کل کشور دستگاه‌ها از این ظرفیت به خوبی استفاده می‌کنند، افزود: به دلیل عدم اطلاع رسانی درست و نداشتن آگاهی کافی از قوانین، برخی از دستگاه‌ها نسبت به موضوع اسناد خزانه اسلامی دافعه ایجاد کرده و از آن به عنوان تهدید یاد می‌کردند .

سالاری به موضوع تهاتر بدهی دستگاه‌ها هم اشاره کرد و ادامه داد: در این بخش نیز باید حداکثر استفاده را ببریم.

وی اشاره‌ای هم به لزوم تامین درآمد پایدار برای شهرداری‌ها داشت و تاکید کرد: شهرداری‌ها نهاد‌های عمومی غیردولتی هستند که باید به شیوه درآمد هزینه‌ای اداره شوند.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه در شرایط کنونی درآمد‌های شهرداری در کرمانشاه پاسخگوی ارائه خدمات در شان مردم نیست، افزود: زمانی شهرداری‌ها موفقند که شهروندان با قدرت مالی بالا داشته باشند که متاسفانه در کرمانشاه سطح درآمد شهروندان پایین است، از همین رو کمک‌های دولتی به شهرداری کرمانشاه ارائه شده که مقطعی است و نمی‌تواند همیشه ادامه پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری باید بتواند از نظر درآمد روی پای خود بایستند.

مهدی بنانی رئیس مرکز مدیریت بدهی‌ها و دارایی‌های مالی عمومی وزارت اقتصاد و دارایی گفت: در بودجه سال ۹۷ کشور ظرفیت تهاتر ۱۰۲ هزار میلیارد تومان از بدهی دستگاه‌ها دیده شده است.

وی افزود: از این میزان ۱۰۰ هزار میلیارد تومان مربوط به تسویه طلب بانک‌ها است که ۵۰ هزار میلیارد تومان آن مربوط به نهاد‌های عمومی غیردولتی، شرکت‌های دولتی و ... و ۵۰ هزار میلیارد تومان دیگر آن مربوط به بخش خصوصی و تعاونی‌ها است.

بنانی افزود: موضوع تهاتر از سال ۹۵ وارد سیستم بودجه‌ای کشور شد و سال ۹۷ بانک‌ها نیز به این موضوع اضافه شد .

 

 

انتهای پیام/د

شهرداری باید بتواند از نظر درآمد روی پای خود بایستند

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، جلسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.