اجرای بیش از ۴ هزار برنامه ورزشی در کشور

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان در آستانه هفته تربیت بدنی برنامه های ورزشی این هفته را تشریح کرد.

اجرای بیش از ۴ هزار برنامه ورزشی در کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛عبدالحمید احمدی ،سرپرست معاون ورزش همگانی و فرهنگی در نشست خبری به مناسبت هفته تربیت بدنی گفت: ۲۶ مهر تا دوم آبان هفته تربیت بدنی است و به همین مناسبت با همکاری همه دستگاه های مرتبط برنامه های متنوعی در سراسر کشور برگزار می شود.

وی افزود: ستادی از دو ماه قبل به همین مناسبت آغاز به کار کرده است که با همکاری برخی ارگانها مشارکت و همکاری گسترده ای دارند که شعار آن هم «۴۰ سال ورزش، ۴۰ سال افتخار» است.

معاون وزیر ورزش گفت: رویکرد ما ایجاد نشاط و همبستگی در بین آحاد جامعه است.

وی ادامه داد: ایام این هفته نامگذاری شده است. روز اول که ۲۶ مهر است، ورزش، اخلاق و فرهنگ عاشورایی با رویکرد ترویج فرهنگ و اخلاق شهدا با تکریم از چهره های اخلاق مدار، جانبازان و تجلیل از خانواده شهدا را داریم. روز دوم ورزش، خانواده و نشاط اجتماعی نامگذاری شده است که با توجه به تعطیلی آن برنامه های متنوع ورزش همگانی را در سراسر کشور خواهیم داشت.

احمدی در خصوص سایر روزهای هفته ترتبیت بدنی گفت: ۲۸ مهر با عنوان ورزش، جوان، تربیت و پویایی، برنامه های ویژه ورزش دانش آموزی و دانشجویی پیش بینی شده است که با ارگانهای مربوطه انجام می شود. اجرای همزمان ورزش همگانی در ۵۵ هزار مدرسه سراسر کشور همراه با افتتاح المپیاد درون مدرسه ای را داریم و اجرای طرح حیات پویا در ۳۵ هزار دبستان انجام می شود.

وی افزود: روز ورزش و تندرستی بانوان، مادران و‌ دختران در ۲۹ مهر پیش بینی شده است که بیشتر به برنامه های ویژه بانوان‌ همراه با اجرای طرح پارک گام با محوریت معاونت ورزش بانوان اختصاص دارد.

معاون وزیر ورزش گفت: تربیت بدنی بسیج هم برنامه هایی در خصوص بانوان دارد و دیدار بانوان مدال آور بازیهای آسیایی با معاونت زنان رییس جمهور هم از دیگر برنامه های بانوان است.

همچنین در روز سی ام مهر تحت عنوان ورزش، امید، همدلی و همزبانی که به طور خاص به ورزش معلولان، نابینایان و بیماریهای خاص اختصاص دارد که با توجه به تقارن هفته تربیت بدنی با روز پارالمپیک برنامه های ویژه ای داریم.

وی ادامه داد: اول آبان با عنوان ورزش، آگاهی بخشی جامعه و سلامت شهروندان، برنامه ها رو به ورزش شهروندی در همه شهرها اختصاص داده ایم که با همکاری شهرداری انجام می شود. در بوستانها و پارک های سراسر کشور همراه با جشنواره تفریحی خانوادگی ورزشی خواهیم داشت. بیش از ۴۰ برنامه را شهرداری در این روز پیش بینی کرده است. احمدی گفت: دوم آبان هم به ورزش، روستا و طبیعت نامگذاری شده است که در ۳۱ استان کشور برنامه های ویژه ای در حوزه ورزش روستایی و جشنواره های بومی و محلی داریم. افتتاح خانه های ورزش روستایی و المپیادهای ورزشی را در هفته تربیت بدنی داریم.

وی در خصوص افتتاح پروژه های ورزشی افزود: ۱۷۰ پروژه روستایی و ۳۹ پروژه شهری در هفته تربیت بدنی در استانهای البرز تهران، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، گلستان، لرستان، هرمزگان، قم، کرمانشاه، کرمان، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، زنجان، قزوین، همدان و سمنان افتتاح می شود.

معاون وزیر ورزش گفت: فقط در استان چهارمحال و بختیاری در این هفته صد خانه ورزش روستایی افتتاح می شود که در این استان برنامه ویژه ای محسوب می شود. پروژه بزرگی هم در شهر بهارستان استان تهران از طریق شرکت توسعه داریم.

وی افزود: در مجموع در این هفته چهار هزار و ۶۹۲ برنامه در ۳۱ استان در مجموع با همکاری ۲۱ فدراسیون و هفت دستگاه به مرحله اجرا درخواهد آمد. این برنامه ها برای بهتر شدن سبک زندگی مردم با مشارکت در فعالیت های ورزشی انجام می شود.

احمدی گفت: دوم آبان مراسم رونمایی از کتاب ورزشکار شهید اسماعیل اعلمی در وزارت ورزش همزمان با نشست روسای فدراسیون ها را داریم که از قهرمانان بنام وزنه برداری است و برای اولین بار این کتاب به زبان انگلیسی منتشر شده است.

وی ادامه داد: برای اولین بار مقام معظم رهبری در ورزشگاه آزادی در گردهمایی بسیجیان حضور داشتند که یادمانی در این خصوص خواهیم داشت.

معاون وزیر ورزش و جوانان در خصوص برنامه های بسیج ورزش گفت: یادواره شهدای ورزشکار، برگزاری جشنواره های روستایی و بومی و محلی، همایش ورزش های رزمی بسیجیان در مراکز استانها و مسابقات آمادگی جسمانی بانوان بسیجی برگزار می شود.

وی افزود: در ورزش کارگری هم انجام تست سلامت از طرف تربیت بدنی وزارت تعاون قرار است برگزار شود. چهارمین دوره مسابقات ورزشی کارکنان دولت هم در هفته تربیت بدنی تا دهه فجر در رشته های مختلف ورزشی برگزارمی شود که به آن مسابقات پهلوانی و زورخانه ای هم اضافه شده است.

انتهای پیام/ج

اجرای بیش از ۴ هزار برنامه ورزشی در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.