خبری خوش در روز عصای سفید به نابینایان

وعده راه‌اندازی مرکز آموزشی کودک نابینا و فعال‌سازی هیئت نابینایان از خبر‌های خوش مراسم روز جهانی عصای سفید در کرمانشاه بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مراسم گرامیداشت روز جهانی عصای سفید امروز برگزار شد.

سیدقاسم جاسمی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت : روشن دلان مطمئن باشند که مسئولان از هیچ کوششی برای رفع مشکلات آن‌ها فروگذار نخواهند کرد و تمام توان خود را برای حل آن به کار می‌گیرند.

وی گفت : اگر مجموعه مدیریتی بهزیستی استان ارتباط خوبی با نمایندگان مجلس برقرار کنند قطعا وضعیت بهتری خواهیم داشت و مجمع نمایندگان نیز مطالباتی در راستای تامین خواسته‌های روشن‌دلان از رییس سازمان بهزیستی داشته و دارند.

وی افزود : در راستای ارتقای سطح علمی، فکری، مادی و معنوی روشن‌دلان کوتاهی نخواهیم کرد و وعده راه‌اندازی مرکز آموزشی کودک نابینا و فعال‌سازی هیئت نابینایان از خبر‌های خوش مراسم روز جهانی عصای سفید در کرمانشاه است .

اختیاری معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان کرمانشاه از وجود بیش از ۴۵۰۰ نفر نابینا در استان خبر داد.

اختیاری با بیان اینکه در استان کرمانشاه تعداد کودکان ۳ تا ۶ سال معاینه شده در سال گذشته ۶۶ هزار و ۷۰۰ نفر، تعداد کودکان ارجاع شده به مراکز تخصصی ۴۴۵۶ نفر، مبتلایان به ایوب انکساری یک هزار و ۷۸۲ نفر، مبتلایان به استرابیسم ۱۷۲ نفر، مبتلایان به سایر اختلالات ساختاری ۲۹ نفر و تعداد کودکان مبتلا به تنبلی چشم ۳۶۱ نفر است.

وی با اشاره به فعالیت ۵۳۳ پایگاه سنجش بینایی و پنج دستگاه بینایی سنجی در استان ابراز داشت:در کرمانشاه ۴۶۴۸ نفر نابینا وجود دارد که ۳۲۱۹ نفر آن زن و ۱۴۲۹ نفر آن مرد است .

 

 

انتهای پیام/د

برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی عصای سفید

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.