شهنازی: یک رکورد جدید در تاریخ پاراآسیایی به جا گذاشته شد/ کمیته بین المللی المپیک درباره قانون بازنشسته‌ها توجیه شد

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: کاروان ورزشی جانبازان و معلولان کشورمان یک رکورد جدید در تاریخ پاراآسیایی و ورزش جانبازان و معلولان به جا گذاشتند.

شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک در گفتگو  با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نتایج خوب کاروان ورزشی جانبازان و معلولان در بازی های پاراآسیایی جاکارتا اظهار کرد: بسیار همه خرسند هستیم که کاروان ورزشی جانبازان و معلولان کشورمان کار بزرگی در این رقابتها انجام دادند و یک رکورد جدید در تاریخ پاراآسیایی و ورزش جانبازان و معلولان به جا بگذارند. یک مقدار شانس می آوردند مقام دوم هم دور از دسترس نبود اما همین که بالاترین مقام و جایگاه در جاکارتا را بدست آوردند باعث افتخار است. همچنین به خسروی وفا ریاست پاراالمپیک تبریک می گویم که خوشحالی زاید الوصفی را در آحاد جامعه ایجاد شد.

او درباره اینکه خسروی وفا معتقد است که نتایج پاراآسیایی رکورد تاریخی نیست و باید مقام دوم را کسب می کردیم، گفت: بله در همین مسابقات دقت کرده بودید در روز آخر در صورت اینکه شانس می آوردیم کسب مقام دوم دور از دسترس نبود چرا که  فقط دو مدال با تیم ملی کره جنوبی فاصله داشتیم و در مسابقات آینده شانس کسب رتبه های اول و دوم را داریم.

در تاریخ پارالمپیک کسب 6 طلا و یک نقره از سوی یک ورزشکار نداشتیم 

شهنازی درباره کسب 6 مدال طلا از سوی شاهین ایزد یار و رکورد شکنی سیامند رحمان در بازی های پاراآسیایی جاکارتا تصریح کرد: ایران سرزمین نخبگان است و حتی در بین جانبازان و پارالمپیکی ها دیدیم که این موضوع اثبات شد و فرقی نمی کند که در چه رده ای باشند و شاهد ظهور قهرمانانی بودیم که تاریخی شدند و در تاریخ پارالمپیک نداشتیم که یک ورزشکار 6 طلا و یک نقره بدست آورد که باعث افتخار ملت ایران است.

آب گرم در آکادمی المپیک برقرار شد 

دبیر کل المپیک کشورمان درباره اینکه مجموعه ورزشی آکادمی آب ندارد و ورزشکاران وضعیت مناسبی برای تمرین ندارند، گفت: جلسه ای روز گذشته داشتیم که خوشبختانه جهت اطلاع بگویم که  آب گرم در آنجا برقرار شد و ما 2 گونه تمهیدات در آکادمی خواهیم داشت که شامل تعمیرات موقت و اساسی می شود و بخش تعمیرات اساسی نیاز به بودجه دارد که خوشبختانه هزینه ها  از سوی سازمان برنامه و بودجه و بیمه تامین می شود و تا ظرف چند ماه آینده و  قبل از پایان سال این تعمیرات انجام می شود و آب گرم داریم و قابل استفاده است.  

کمیته جهانی المپیک با جایگزین کردن روسای بازنشسته مشکلی ندارد 

شهنازی درباره نامه فدراسیون والیبال به فدراسیون جهانی در مورد پست  داور زنی بیان کرد: در ملاقات اخیری که صالحی امیری با مسئولان کمیته المپیک جهانی داشته است موضوع تصویب قانون بازنشستگی توضیح داده شد و منظور برکناری و برخورد با روسای فدراسیون ها نیست چرا که این قانون مصوب مجلس برای همه حوزه هاست و فقط شامل ورزش نیست. در حقیقت نظرشان این بود که اگر این قانون عمومی است و امکان جایگزین کردن روسای ورزش از طریق انتخابات است مشکلی نسیت و در حال انجام است. مذاکرات خود را با فدراسیون جهانی والیبال انجام دادیم و خودم هم با دبیر  کل جهانی والیبال صحبت کردم و مسئولان ioc توجیه هستند و خدانکرده مشکلی پیش نمی آید. همچنین فکر می کنیم که ذخیره های مدیریتی باید در جای دیگر از آنها استفاده شود چرا که آنها سرمایه های ورزشی ما هستند.

تعلیق فدراسیون ها به ضوابط کمیته بین المللی المپیک برمی گردد 

او درباره تهدید برخی از روسای فدراسیون ها که کنار نمی روند و حتی فدراسیون خود را تعلیق می کنند، اظهار کرد: این تعلیق ها و مسائل به ضوابط کمیته بین المللی المپیک برمی گردد که در ملاقات اخیر صالحی امیری با رئیس کمیته جهانی المپیک ، آنها توجیه شدند و اعتقاد دارند که اگر روند انتخابات از طریق مجامع عمومی باشد جایگزین کردن روسای فدراسیون ها اشکالی ندارد.

درخشش سومین المپیک جوانان گفت: خدا را شکر این بار در المپیک جوانان مدال های بیشتر و جایگاه بهتری کسب کردیم و فکر می کنم ظرفیت کشوردر کشتی و رزمی  نویدی است که از همین ورزشکاران در المپیک استفاده کنیم.


بیشتر بخوانید: 

رقم پاداش شاه ماهی ورزش ایران نجومی شد/ شناگر ایران سکه باران می‌شود

رکوردشکنی در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ به سبک ملی پوشان ایران

کریمی رکورد ایران را شکست و برنز گرفت


انتهای پیام/   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.