شهرداران و دهیاران باید به ظرفیت گردشگری توجه کنند

استاندار بوشهر گفت: شهرداران و دهیاران باید بیش از پیش به ظرفیت‌های گردشگری توجه کنند.

شهرداران و دهیاران باید به ظرفیت گردشگری توجه کنندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند در همایش شهرداران و رئوسای شوراهای اسلامی شهر‌های استان بوشهر با حضور معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور، با بیان اینکه در نوروز گذشته ۷.۵ میلیون نفر گردشگر وارد استان شد افزود: در شهر‌های گناوه و بوشهر به ترتیب روزانه ۵۰ و ۲۰ هزار تردد خودرو‌های گردشگران ثبت شده که این موضوع نشان می‌دهد باید به گردشگری نگاه ویژه داشت.

وی با اشاره به اجرای طرح بوم‌گردی روستایی در برخی نقاط استان بوشهر، بیان کرد: با خلاقیت و برنامه‌ریزی، یکی از روستاهای شهرستان دشتی توانسته ۱۵۰ گردشگر خارجی جذب کند.

استاندار بوشهر گفت: امروز بیش از هر چه چیز نیازمند عمل هستیم و حرف زدن و شعار دادن نمی‌تواند گرهی از مشکلات مردم باز کند.

گراوند یکی از ضعف‌های شهر‌های ساحلی را مشکلات دفع مطلوب فاضلاب و پسماند عنوان کرد که بی توجهی به آن می‌تواند محیط زیست مناطق شهر‌های ساحلی را تهدید کند.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های آب شیرین‌کن در استان بیان کرد: دولت برای هر مترمکعب آبی که از دریا گرفته و شیرین می‌شود، ۷۰ هزار ریال یارانه می‌پردازد.

استاندار بوشهر همچنین به تفکیک آب مورد نیاز فضای سبز شهرداری‌ها از آب آشامیدنی، اشاره کرد که برای استفاده بهینه از منابع آب صورت گرفته است.

گراوند پارس جنوبی را یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر دانست و خاطر نشان کرد: با تمام احترامی که برای بخش صنعت و تاسیسات پارس جنوبی در استان بوشهر باید قائل شد داشته‌های این استان در بخش‌های فرهنگ، تاریخ، ادبیات و پیشینه آن خیلی بیشتر از داشته‌های صنعتی در منطقه پارس جنوبی است.

وی به آسیب‌هایی که طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی به دنبال داشته نیز پرداخت و تاکید کرد: باید طرح توسعه میدان پارس شمالی با بررسی این آسیب ها و تلاش برای دوری از آنها آغاز شود.

انتهای پیام/م

شعاردادن گرهی از مشکلات مردم باز نمی‌کند

برچسب ها: نوروز ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.